Flat Preloader Icon
ال ای دی در مقابل لامپ های معمولی
adminsana
17 تیر 1402
25بازدید

ال ای دی در مقابل لامپ های معمولی

ما در این مقاله به مبحث ال ای دی در مقابل لامپ های معمولی میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

ال ای دی در مقابل لامپ های معمولی: آیا واقعاً تفاوتی ایجاد می کنند؟

گر اخیراً خود را در بازار لامپ‌های جدید پیدا کرده‌اید، احتمالاً با گزینه‌های بی‌نهایتی روبرو شده‌اید. نوآوری های اخیر انواع فناوری نور جدید را برای ما به ارمغان آورده است. از لامپ‌هایی که برای واکنش به امواج صوتی ( بله ) طراحی شده‌اند تا لامپ‌هایی که برای مبارزه با باکتری‌های کشنده طراحی شده‌اند (به طور جدی، این یک چیز واقعی است )، آنچه قبلاً منبع ساده‌ای از نور بود، همچنان در حال تکامل است.

اما وقتی به یک لامپ جدید برای چراغ خواب خود نیاز دارید، چگونه می دانید که تصمیم درستی می گیرید؟ کدام لامپ ها به گونه ای طراحی شده اند که برای محیط زیست بهتر باشند و به ما در کاهش قبض برق کمک کنند؟

واقعیت ساده این است که لامپ های ال ای دی 75 درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ های رشته ای مصرف می کنند.

گزینه های من در مورد لامپ چیست؟

در یک کلام: بسیاری! اما در اینجا سه ​​مورد از محبوب ترین آنها وجود دارد:

  • لامپ های رشته ای – این ها لامپ های قدیمی و “معمولی” هستند که بسیاری از ما با آنها بزرگ شده ایم. آنها بسیار کم مصرف نیستند و دوام زیادی ندارند.
  • لامپ های فلورسنت فشرده (CFL) – این لامپ های “مارپیچی” هستند که ممکن است وقتی به لامپ های کم مصرف فکر می کنیم به ذهنمان خطور کند.
  • ال ای دی – لامپ های ال ای دی بسیار کم مصرف هستند اما همچنان ظاهر و حس یک لامپ رشته ای را حفظ می کنند.

لامپ های رشته ای، CFL و LED همگی به مقادیر متفاوتی انرژی نیاز دارند. اما این لامپ های LED هستند که ما واقعاً فکر می کنیم باید به آنها توجه کنید.

لامپ LED چیست؟

لامپ LED نوعی لامپ است که از دیودهای ساطع کننده نور (LED) برای تولید نور استفاده می کند. لامپ‌های ال‌ای‌دی نسبت به لامپ‌های رشته‌ای سنتی بسیار کم مصرف‌تر هستند و می‌توانند سال‌ها دوام بیاورند. لامپ های LED نیز بسیار خنک تر هستند، بنابراین به اندازه لامپ های رشته ای داغ نمی شوند. این بدان معنی است که آنها کمتر احتمال آتش سوزی دارند. و از آنجایی که آنها حاوی هیچ گونه مواد شیمیایی سمی نیستند، برای محیط زیست بهتر هستند. بنابراین اگر به دنبال یک لامپ کم مصرف، بادوام و ایمن هستید، یک لامپ LED انتخاب خوبی است.

لامپ معمولی چیست؟

لامپ معمولی که به عنوان لامپ رشته ای نیز شناخته می شود، نوعی لامپ است که از برق برای گرم کردن یک رشته سیم در داخل لامپ استفاده می کند. سپس فیلامنت سفید- داغ می شود و نور مرئی ساطع می کند. لامپ های معمولی نسبتاً ارزان هستند و سال هاست که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، آنها بسیار کارآمد انرژی نیستند، زیرا بیشتر انرژی مورد استفاده آنها به جای نور به گرما تبدیل می شود.

تفاوت بین لامپ های LED و معمولی

وقتی صحبت از لامپ می شود، دو نوع اصلی وجود دارد: LED و معمولی. هر دو مزایا و معایب خاص خود را دارند، بنابراین مهم است که نوع مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید. لامپ های ال ای دی نسبت به لامپ های معمولی کم مصرف تر هستند و همچنین عمر طولانی تری دارند. با این حال، آنها می توانند از قبل گران تر باشند. لامپ های معمولی از قبل قیمت کمتری دارند، اما انرژی بیشتری مصرف می کنند و نیاز به تعویض بیشتر دارند. بنابراین، اگر به دنبال لامپی هستید که در دراز مدت در هزینه شما صرفه جویی کند، یک لامپ LED راه حلی است. اما اگر به دنبال لامپی هستید که از قبل ارزانتر باشد، یک لامپ معمولی این کار را انجام می دهد.

آیا می توانم با LED ها در هزینه خود صرفه جویی کنم؟

اکثر مردم اکنون درک می کنند که LED ها در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند، اما ممکن است هنوز در پرداخت هزینه بالاتر برای LED ها تردید کنند. اما ارزشش را دارد.

بیایید یک محاسبه ساده برای مقایسه بازده و صرفه جویی در لامپ های مختلف انجام دهیم. ما فرض می کنیم که یک لامپ رشته ای 100 واتی داریم، فقط برای اینکه ریاضی را آسان کنیم، و یک کیلووات ساعت انرژی 15 سنت هزینه دارد.

لامپ رشته ای:

یک لامپ رشته ای 100 واتی که برای یک سال کامل کار می کند. 876 کیلووات ساعت انرژی مصرف می کند که هزینه برق آن است. به یاد داشته باشید که ممکن است ماهی یک بار حتما لامپ را هم عوض کنید.

لامپ CFL:

یک لامپ CFL 25 وات با روشنایی یک لامپ رشته ای 100 وات مطابقت دارد. اما در طول سال فقط 216 کیلووات ساعت انرژی مصرف می کند. این به هزینه انرژی می رسد و احتمالاً فقط دو بار نیاز به تعویض لامپ دارید.

LED:

تنها یک لامپ 16 وات برای پخش نور به مقدار یک لامپ رشته ای 100 وات احتیاج دارد. و در طول سال فقط 140 کیلووات ساعت انرژی مصرف می کند. هزینه برق فقط 21 دلار خواهد بود. اوه، و یک LED در کل سال دوام می آورد.

نتیجه

لامپ های LED می توانند تا 25 سال دوام بیاورند، در حالی که یک لامپ معمولی فقط حدود 1000 ساعت دوام می آورد.

لامپ های ال ای دی نه تنها انرژی کمتری مصرف می کنند و در دراز مدت در هزینه شما صرفه جویی می کنند. بلکه تقریباً هیچ گرمایی از خود ساطع نمی کنند.

اگر به دنبال یک راه حل روشنایی سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه هستید. لامپ های ال ای دی بهترین راه حل هستند.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

دسته بندی:

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان