Flat Preloader Icon
انواع توزیع روشنایی LED برای نور فضای باز خیابان
adminsana
19 شهریور 1402
64بازدید

انواع توزیع روشنایی LED برای نور فضای باز خیابان

اعمال دید بالاتر یکی از اهداف کلیدی برای چراغ های فضای باز است. نورپردازی بالاتر و مناسب می تواند حمایت بهتری برای افراد در تشخیص این بیماری و جلوگیری از خطرات در شب ارائه دهد. با در نظر گرفتن ایمنی، از نورهای کم مصرف و کارآمد برای ایجاد نور راحت و زیبایی استفاده کنید. توزیع یکی از عوامل اساسی برای ارزیابی کارایی روشنایی است. بنابراین، توزیع مناسب نور LED برای لامپ های فضای باز مهم است. برای منطقه خیابان، ما در مورد ایمنی رانندگان و رهگذران نگران هستیم. شدت، روشنایی، تابش خیره کننده، پوشش نور و عوامل دیگر توزیع نور LED را تشکیل می دهند. نوع توزیع طبقه بندی شده توسط بسیاری از سازمان ها، که هدف آنها انتخاب مناسب ترین چراغ LED با توجه به شرایط مختلف جاده و اطمینان از ایمنی است. در این پست عوامل اصلی و طبقه بندی انواع توزیع LED معرفی می شود. ما در این مقاله به مبحث انواع توزیع روشنایی LED برای نور فضای باز خیابان می پردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی، چراغ خیابانی ژوپیتر، چراغ خیابانی راکتی، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور، ریسه های تزئینی، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

طبقه بندی IES

IES (انجمن مهندسی روشنایی)، توزیع نور جانبی را با توجه به عرض ناحیه روشن که به عنوان مضرب ارتفاع نصب (MH) توصیف شده است، توسعه می دهد. از عرض ردیابی نیمه حداکثر کندلا در توزیع طولی در محدوده توزیع (کوتاه، متوسط ​​یا بلند) استفاده می شود.

مرزهای هر طبقه بندی از نظر خطوط طولی راه (LRL، در امتداد جاده) به شرح زیر است:

توزیع نور جانبی

  • نوع Ⅰ:

الگوی متقارن باریک، ردیابی نیمه حداکثر کندلا بین 1 MH در سمت خانه و 1 MH در سمت خیابان موقعیت لامپ قرار دارد. برای پیاده‌روها، مسیرها، جاده‌ها و کاربردهای “دکل بلند” عالی است زیرا توزیع جانبی ترجیحی دو طرفه با عرض 15 درجه است که در جهت مخالف روشن می‌شود.

  • نوع Ⅱ:

الگوی نامتقارن باریک، ردیابی نیمه حداکثر کندلا بین 1 MH و 1.75 MH در سمت خیابان موقعیت لامپ قرار دارد. برای پیاده روها، جاده ها و مسیرهای دوچرخه استفاده می شود. دارای عرض جانبی ترجیحی 25 درجه برای مناطق روشنایی بزرگتر است.

  • نوع Ⅲ:

الگوی نامتقارن گسترده، ردیابی نیمه حداکثر کندلا بین 1.75 MH و 2.75 MH در سمت خیابان موقعیت لامپ قرار دارد. این نوع توزیع‌ها به نور اجازه می‌دهد تا به سمت بیرون پخش شود و ناحیه را با عرض جانبی ترجیحی 40 درجه پر کند. این برای جاده ها، پارکینگ ها، برنامه های کاربردی نور منطقه دیگر در نظر گرفته شده است.

  • نوع Ⅳ:

الگوی پرتاب رو به جلو نامتقارن، ردیابی نیمه حداکثر کندلا فراتر از 2.75 MH است اما کمتر از 3.7 MH در سمت خیابان موقعیت لامپ است. دارای عرض جانبی ترجیحی 60 درجه است. ایده‌آل برای نصب دیواری یا پایه‌ای در محیط اطراف.

  • نوع Ⅴ:

الگوی دایره ای متقارن، دارای توزیعی است که به صورت دایره ای متقارن در اطراف موقعیت لامپ است. توزیع روشنایی در جلو و عقب را به طور مساوی ارائه می دهد. برای پارکینگ و روشنایی محوطه بهترین است.

  • نوع VS:

الگوی مربع متقارن، دارای تقارن مربعی از قدرت شمع است که اساساً در تمام زوایای جانبی یکسان است. برای فضاهای بزرگ مانند پارکینگ و مناطقی که به نور کافی و یکنواخت نیاز دارند، مناسب است.

توزیع نور عمودی

علاوه بر این انواع، توزیع نور را می توان به صورت کوتاه (S)، متوسط ​​(M) یا بلند (L) طبقه بندی کرد. این به توزیع نور عمودی لامپ اشاره دارد و بر اساس جایی است که حداکثر شدت (مقدار کندلا) در شبکه به آن اشاره می کند که در TRL (خطوط عرضی جاده) به عنوان مضربی از ارتفاع نصب (MH) نشان داده شده است. دسته های توزیع عمودی به شرح زیر تعریف می شوند:

  • خیلی کوتاه: حداکثر شدت به ناحیه بسیار کوتاهی از شبکه، 0 تا 1.0 MH TRL اشاره می کند.
  • کوتاه: حداکثر شدت به ناحیه کوتاهی از شبکه، 1.0 تا 2.25 MH TRL اشاره می کند.
  • متوسط: حداکثر نقطه شدت در وسط شبکه، 2.25 تا 3.75 MH TRL است.
  • Long: حداکثر شدت نقطه به نقطه ای در منطقه طولانی شبکه، 3.75 تا 6.0 MH TRL
  • خیلی طولانی: حداکثر شدت به یک منطقه بسیار طولانی از شبکه، بیش از 6.0 MH TRL اشاره می کند.

اپتیک قطع

میزان تابش نور تولید شده توسط یک لامپ تا حد زیادی تحت تأثیر شدت ساطع شده در زوایای نزدیک به افقی است. تابش خیره کننده و انتشار نور برای رانندگان خطرناک است. هر چه نور یکنواخت تر باشد، رانندگان احساس راحتی بیشتری خواهند کرد. بنابراین لازم است طبقه بندی برش که بر اساس تأثیر نور بر تابش خیره کننده در زاویه عمودی 80 درجه تا 90 درجه است، تنظیم شود.

  • غیر قطع

توزیع نور لامپ بدون محدودیت شدت.

  • نیمه برش

توزیع نور چراغی که شدت آن از 20 درصد نور نامی در زاویه عمودی 80 درجه از بالای نادر تجاوز نمی کند و شدت آن نباید از 5 درصد لومن های نوری در 90 درجه از نادر تجاوز کند. این مورد برای تمام زوایای جانبی اطراف لامپ قابل اعمال است.

  • قطع

توزیع نور لامپ که شدت آن در 90 درجه لومن نامی لامپ از نادر یا بالاتر از 2.5٪ تجاوز نمی کند و شدت آن باید کمتر از 10٪ از لومن های نوری در زاویه عمودی 80 درجه بالاتر از نادر باشد.

  • قطع کامل

توزیع نور لامپ که شدت آن بالای 90 درجه از نادر صفر است، به این معنی که نور فقط به زمین زیر برخورد می کند. و شدت نباید از 10 درصد لومن های نوری در 80 درجه یا بالاتر از آن تجاوز کند. این مورد برای تمام زوایای جانبی اطراف لامپ قابل اعمال است.

رتبه بندی BUG

«BUG» به توزیع نور و پتانسیل آلودگی نوری یک لامپ در فضای باز، «B» برای نور پس‌زمینه، «U» برای نوری که به سمت بالا در بالای صفحه افقی چراغ‌ها هدایت می‌شود، «G» برای تابش خیره کننده (نور رو به جلو با زاویه بالا) اشاره دارد. رتبه بندی BUG عملکرد نوری تجاوز نور، درخشش آسمان و روشنایی زاویه بالا را ارزیابی می کند. نور سرگردان به زوایای مختلف به زیر پهنه ها تقسیم می شود.

نور پس زمینه:

  • نور پس زمینه بسیار زیاد (BVH): 80-90 درجه
  • نور پس زمینه بالا (BH): 60-80 درجه
  • نور پس زمینه متوسط ​​(BM): 30-60 درجه
  • نور پس زمینه کم (BL): 0-30 درجه

بالا آمدن

  • بالا نور بالا (UH): 100-180 درجه
  • نور بالا (UL): 90-100 درجه

تابش خیره کننده:

  • نور جلو بسیار زیاد (FVH): 80-90 درجه
  • نور بالا (FH): 60-80 درجه
  • نور متوسط ​​رو به جلو (FM): 30-60 درجه
  • نور پایین (FL): 0-30 درجه

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپهای led در تهران – چراغ خیابانی تنیسی

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان