Flat Preloader Icon
انواع چراغ ها
adminsana
13 مرداد 1402
29بازدید

انواع چراغ ها

ما در این مقاله به مبحث انواع چراغ ها میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

انواع چراغ ها

روشنایی داخلی

تا همین اواخر، تقریباً تمام لامپ‌های داخلی، لامپ‌های رشته‌ای، لامپ‌های سنتی بودند. امروزه طرح های جدیدتری وجود دارند که کارایی بیشتری دارند و در برخی موارد نور بهتری ارائه می دهند. انواع مختلف لامپ در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

لامپ های رشته ای

لامپ رشته ای بیش از 100 سال است که از زمانی که توماس ادیسون اختراع کرده است، اساساً طراحی یکسانی داشته است. با عبور دادن الکتریسیته از یک رشته، یک سیم نازک از تنگستن، نور تولید می کند تا زمانی که بدرخشد. از آنجایی که گرمای زیادی آزاد می کنند، در لمس گرم هستند و بسیار ناکارآمد هستند.

لوله های فلورسنت

لوله های فلورسنت با عبور جریان الکتریسیته از یک گاز نور تولید می کنند که باعث درخشش پوشش فسفر داخل لوله می شود. این لامپ ها بسیار کارآمدتر از لامپ های رشته ای هستند، اما هزینه نصب آنها بیشتر است. به همین دلیل، بیشتر در ساختمان‌های اداری، انبارها، کارگاه‌ها و فروشگاه‌های خرده‌فروشی استفاده می‌شوند تا در خانه‌ها. لوله های فلورسنت سبک جدیدتر از لوله های قدیمی کارآمدتر هستند.

لامپ‌های فلورسنت فشرده (CFL)

این لامپ‌ها اساساً نسخه‌های کوچک‌تری از لوله‌های فلورسنت هستند که برای فشرده‌تر کردن آنها به صورت مارپیچی هستند. مانند لامپ های بزرگتر خود، آنها بسیار کارآمدتر هستند و بسیار خنک تر از لامپ های رشته ای معمولی کار می کنند.

لامپ های دیود ساطع کننده نور (LED)

ال ای دی ها از نوع جدیدی از فناوری استفاده می کنند و اختراع آنها برنده جایزه نوبل فیزیک در سال 2014 شد. اگرچه این لامپ ها کارآمدترین لامپ های موجود امروزی هستند، اما بدون مشکل نیستند. برخی از LED ها نسبت به بقیه نور آبی بسیار بیشتری دارند. نور آبی می تواند اثرات منفی بر سلامت انسان و حیات وحش داشته باشد. برای جلوگیری از این مشکل، لامپ های LED با دمای رنگ 2700 کلوین یا کمتر را انتخاب کنید.

روشنایی بیرون ساختمان

نورپردازی در فضای باز به انواع مختلفی از لامپ ها نسبت به لامپ هایی که برای روشنایی داخلی استفاده می شود نیاز دارد. آنها در کاربردهای مختلفی مانند روشنایی خیابان ها، پارکینگ ها، زمین های ورزشی و امنیت خانه خدمت می کنند. این لامپ ها اغلب باید روشن تر باشند و بتوانند در محیط های بیرونی مقاومت کنند. انواع مختلفی از نورپردازی در فضای باز وجود دارد و هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

بخار جیوه

زمانی، لامپ‌های بخار جیوه به طور گسترده برای خیابان‌ها، پارکینگ‌ها و حتی روشنایی خانه‌های باز استفاده می‌شد، اما در سال 2008 در ایالات متحده ممنوع شد. . تخلیه قوس در داخل یک لوله قوس کوارتز ذوب شده کوچک که درون یک لامپ شیشه ای نصب شده است، رخ می دهد. لامپ‌های بخار جیوه نسبت به اکثر لامپ‌های رشته‌ای و فلورسنت انرژی کارآمدتری دارند. آنها نور سفید با رنگ سبز مایل به آبی تولید می کنند که برای رنگ پوست انسان خوشایند نیست.

متال هالید

لامپ های متال هالید معمولاً به عنوان چراغ های خیابانی، در پارکینگ ها و برای روشنایی استادیوم استفاده می شود. آنها با ارسال یک قوس الکتریکی از میان مخلوط گازی جیوه تبخیر شده و هالیدهای فلزی نور تولید می کنند. آنها بسیار روشن هستند و سهم زیادی در آلودگی نوری دارند. آنها نسبتاً کارآمد هستند و نور بسیار سفیدی را با نمایش رنگ خوب تولید می کنند.

سدیم پرفشار

لامپ های سدیم فشار قوی (HPS) احتمالاً متداول ترین چراغ های خیابانی در سراسر جهان هستند. آنها با عبور برق از بخار سدیم برای تولید نور کار می کنند. این لامپ ها اغلب به این دلیل انتخاب می شوند که نسبتا کارآمد هستند و نیاز به نگهداری بسیار کمی دارند. آنها دیر روشن می شوند و درخشش زرد-نارنجی تولید می کنند که بزرگترین نقطه ضعف آنها است. نور نارنجی با توانایی ستاره شناسان برای اندازه گیری ستاره های دور تداخل می کند. آن‌ها همچنین بازتاب رنگ ضعیفی دارند.

سدیم کم فشار

لامپ های سدیم فشار پایین (LPS) مشابه لامپ های HPS کار می کنند. در حالی که این لامپ نسبتاً کارآمد است، تقریباً به طور انحصاری نور زرد تولید می کند. این نمایش رنگ بسیار بدی دارد و باعث می شود اشیا رنگی متفاوت یا حتی خاکستری به نظر برسند. نور همچنین با اندازه گیری ستاره شناسان تداخل دارد.

چراغ های ال ای دی

پیشرفت های اخیر در فناوری LED امکان تولید چراغ های LED را برای استفاده به عنوان چراغ های خیابانی و سایر کاربردهای نورپردازی در فضای باز فراهم کرده است. صرفه جویی در انرژی قابل توجه است. با این حال، بزرگترین عیب تولید نور آبی است که می تواند اثرات منفی بر سلامت انسان و حیات وحش داشته باشد. برای جلوگیری از این مشکل، لامپ های LED در فضای باز را با دمای رنگ 2700 کلوین یا کمتر انتخاب کنید.

چراغ های ال ای دی کهربایی تبدیل شده با فسفر (PCA)

PCALED تنها چند سالی است که در بازار وجود دارد. PCALED از یک فسفر برای تبدیل نور آبی به نور سبز، زرد، کهربایی و قرمز استفاده می کند. در حالی که به رنگ کهربایی به نظر می رسند، بازتاب رنگ بسیار بهتری نسبت به سدیم پرفشار دارند. از آنجایی که نور آبی بسیار کمی تولید می کنند، انتخاب خوبی برای کمک به حفظ آسمان تاریک شب هستند. آنها در مقایسه با نور سفید تأثیر بسیار کمتری بر حیوانات دارند.

چراغ‌های ال‌ای‌دی کهربایی باند باریک (NBA)

چراغ‌های LED خیابانی کهربایی باند باریک (NBA) یک فناوری اخیراً توسعه‌یافته است. آنها عمدتاً نور زرد کهربایی را مستقیماً ساطع می کنند، بدون استفاده از فسفری مانند آنچه در چراغ های PCALED استفاده می شود. آنها بازتاب رنگ کمتری نسبت به PCALED دارند، اما تداخل کمتری با نجوم ایجاد می کنند. آنها همچنین بهترین راه حل روشنایی برای گونه های در حال انقراض مانند لاک پشت ها هستند که در شب تحت تأثیر نور قرار می گیرند. با این حال، از آنجا که آنها می توانند ناپایداری حرارتی قابل توجهی را تجربه کنند، که باعث می شود بازده نور در طول زمان کاهش یابد، آنها به نفوذ قابل توجهی در بازار دست پیدا نکرده اند.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپهای led در تهران

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان