Flat Preloader Icon
تفاوت بین LED و چراغ خیابانی سنتی
adminsana
1 شهریور 1402
27بازدید

تفاوت بین LED و چراغ خیابانی سنتی

ما در این مقاله به مبحث تفاوت بین LED و چراغ خیابانی سنتی میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

چراغ خیابان LED چیست؟

چراغ خیابان LED لامپی است که از یک دیود ساطع نور (LED) تشکیل شده است. و در بالای یک تیر نصب خواهد شد که برای تامین نور در معابر، پیاده روها، مناطق پارکینگ یا سایر مناطق خارجی استفاده می شود. این یک واحد ساخت و ساز زیرساخت است که ایمنی را در جاده، مسکونی یا سایر مناطق خارجی تضمین می کند. برای مشکلات بیشتر چراغ خیابانی لطفا زیر را بخوانید!

انواع چراغ خیابانی LED

با توجه به تفاوت هیت سینک، چراغ خیابان LED می تواند با طراحی مدولار یا طراحی کامل آلومینیومی دایکاست باشد. چراغ خیابانی LED طراحی مدولار دارای مزایایی مانند جایگزینی آسان و اتلاف گرما خوب است. سری ZGSM H یک چراغ خیابانی با ماژول است که در سال 2013 توسعه یافته است و هنوز در فروش داغ است. با این حال، چراغ های خیابانی با تمام آلومینیوم ریخته گری در این سال ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. برای مثال، چراغ‌های LED خیابانی سری ZGSM K در سال 2017 بازاریابی می‌شود در حالی که سری Rifle در سال 2021 عرضه می‌شود.

با توجه به تفاوت تراشه های LED، چراغ های خیابان LED می توانند با SMD یا COB باشند. SMD به اصطلاح LED های دستگاه نصب شده روی سطح اشاره دارد که بهترین ال ای دی های مشترک در بازار هستند. COB مخفف عبارت Chip On Board است. بسیاری از تراشه‌های LED به عنوان یک ماژول روشنایی در کنار هم قرار می‌گیرند و وقتی روشن می‌شود مانند یک پنل به نظر می‌رسد. و تمام چراغ های خیابانی LED ZGSM از طراحی SMD استفاده می کنند. زیرا طبق درک ما، SMD نسبت به COB کارآمدتر، قابل اعتمادتر و برای کار با نور خیابان مفیدتر است.

استفاده از چراغ خیابان LED

لامپ های LED جاده را می توان برای بسیاری از کاربردهای مختلف استفاده کرد.

جاده های اولیه، جاده های فرعی و بزرگراه ها برای ایمنی به نور بیشتری نیاز دارند. برای این جاده ها، نیاز کلاس روشنایی معمولاً از M1 تا M6 است.

خیابان‌های عابر پیاده، مسیرهای دوچرخه‌سواری، خطوط اضطراری، سایر مناطق جاده‌ای که در امتداد جاده‌ها قرار دارند و جاده‌های مسکونی. برای این کاربردها، کلاس روشنایی P (P1 تا P6) معمولاً مورد نیاز است.

تفاوت بین LED و چراغ خیابانی سنتی

-بازدهی بالا

اولا، چراغ های خیابانی LED از LED ها به عنوان منبع روشنایی خود استفاده می کنند. در مقایسه با منبع نور سنتی، LED ها کارآمدتر هستند. این می تواند تا 80٪ در مصرف انرژی صرفه جویی کند که سازگار با محیط زیست است و در هزینه چراغ های LED خیابانی صرفه جویی می کند.

-بدون عناصر سمی

چراغ های LED خیابانی حاوی عناصر سمی کمتری هستند. و تمام چراغ های خیابانی LED ZGSM دارای گواهینامه RoHS هستند که به این معنی است که می توانید بدون نگرانی از محصول ما استفاده کنید.

چراغ های کمتری مورد نیاز است

با راندمان بالا، به این معنی است که می‌توانیم از یک LED چراغ خیابانی با وات کمتر برای روشن کردن جاده استفاده کنیم. اما باید به توزیع نور چراغ های خیابانی LED نیز توجه کنیم. توزیع نور الگوی نوری است که یک وسیله روشنایی بر روی سطح پخش می کند. با توزیع روشنایی خوب، ما می توانیم انرژی کمتری نسبت به سایر چراغ های خیابانی LED مصرف کنیم که چراغ های خیابانی LED کارآمدتر هستند.

-طول عمر طولانی

چراغ های خیابانی LED به طور معمول با زمان خدمات طولانی. ما می توانیم آن را در دو جنبه زیر توضیح دهیم.

طول عمر نگهداری 70 درصد لومن LED ها می تواند به 100000 ساعت برسد.

میزان خرابی درایور LED بسیار کم است. امتیاز MBTF درایور سری Inventronics EUM می تواند به بیش از 200000 ساعت برسد.

همه اینها باعث می شود چراغ های LED تا شش برابر بیشتر از سایر انواع چراغ ها دوام بیاورند و زمان تعویض را کاهش دهند. طول عمر بیشتر به معنای چراغ های کمتر و منابع کمتر برای شهرداری برای اجرای پروژه روشنایی خیابان است.

مشکل رایج چراغ خیابانی LED

به دلیل سود و رقابت ناعادلانه، محصولات روشنایی خیابان ممکن است مشکلاتی داشته باشند. مشکلات چراغ های خیابانی LED عبارتند از خرابی درایور LED، تراشه های LED ضعیف، عملکرد ضعیف SPD، IP/IK پایین، اتلاف گرما غیر منطقی، پوشش پودری ضعیف، توزیع نور ضعیف، راندمان پایین و بسته بندی ضعیف.

وات چراغ خیابان LED

وات برای فاکتور چراغ های خیابانی LED مهم است. به طور معمول، هرچه وات بیشتر باشد، نور روشن تر است.

برای یافتن وات مناسب، باید ابزار طراحی روشنایی را بررسی کنید. به جز وات چراغ های خیابانی، توزیع روشنایی آن ها عامل اصلی تاثیرگذار بر نتایج روشنایی است. ما در زیر سه گزینه را برای انتخاب وات مناسب برای پروژه های خود فهرست کرده ایم.

با بررسی وات لامپ های موجود به سرعت انتخاب کنید

برای چراغ های قدیمی جاده، یا با لامپ سدیم فشار بالا یا لامپ متال هالید است. تعویض چراغ خیابانی سدیم فشار بالا 250 وات، معمولاً چراغ خیابانی LED 100 وات کافی است. ما پیشنهاد می کنیم که وات چراغ های خیابانی LED می تواند 25٪ تا 40٪ از وات نور خیابانی سدیم فشار بالا موجود باشد.

وات بر اساس طراحی روشنایی

قبل از طراحی روشنایی، می‌خواهیم ارتفاع تیر، عرض جاده، فاصله قطب، طول بوم، زاویه بوم و فاصله بین قطب تا جاده را بدانیم. بهتر از این است که بتوانید تا حد امکان جزئیات بیشتری ارائه دهید.

BTW، شما باید نیاز روشنایی جاده را که ما آن را طبقه بندی روشنایی می نامیم، فراهم کنید. معمولاً به وضوح در اسناد مناقصه درخواست شده است. یا طبق استانداردهای اتحادیه اروپا، به شرایط متغیر مختلفی مانند سرعت، حجم ترافیک و/یا ترکیب، روشنایی محیط، آب و هوا و غیره بستگی دارد.

در زیر نمونه ای از نحوه انتخاب طبقه بندی روشنایی مناسب (کلاس های روشنایی M) برای ترافیک موتوری آورده شده است.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپهای led در تهران – سیم و کابل

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان