Flat Preloader Icon
درایورهای LED چیست و چگونه کار می کنند؟
adminsana
29 تیر 1402
33بازدید

درایورهای LED چیست و چگونه کار می کنند؟

ما در این مقاله به مبحث درایورهای LED چیست و چگونه کار می کنند میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

درایورهای LED چیست و چگونه کار می کنند؟

یکی از مهمترین عناصر در عملکرد LED ها درایورها هستند. برخلاف روشنایی سنتی، روشنایی LED مستقیماً به برق وصل نمی‌شود، بلکه از طریق درایوری که ولتاژ دریافتی از برق را تغییر می‌دهد و آن را مطابق با چراغ LED تطبیق می‌دهد.

یک LED به خودی خود یک لامپ جامد است. هیچ رشته یا گازی در اطراف آن وجود ندارد و هیچ کپسول شیشه ای برای پوشاندن آن وجود ندارد. این نوع روشنایی به روشی کاملاً متفاوت عمل می کند، بنابراین برای درک کامل نقش یک درایور LED، ارزش دانستن نحوه کار یک دیود LED را دارد.

LED یک وسیله نیمه هادی است که با دریافت ولتاژ بین دو انتهای خود، نور را در طیف مرئی ساطع می کند . اگر ولتاژ مثبت بین دو انتها اعمال شود، به طور مثبت قطبی می شود و این زمانی است که نور ساطع می شود. بنابراین چگونه یک LED تغذیه می شود؟

درایور LED چیست و چرا اهمیت دارد؟

در اصل، درایور دستگاهی است که جریان متناوب وارد شده از شبکه را به جریان مستقیم با ولتاژ مناسب برای عملکرد صحیح لامپ ها تبدیل می کند. این دستگاه منبع تغذیه یک یا چند LED را تنظیم می کند . چیزی که درایورهای LED را در رابطه با منبع تغذیه معمولی خاص می کند این است که آنها می توانند با نیازهای متغیر LED ها از طریق منبع تغذیه ثابت سازگار شوند.

عملکرد یک درایور LED

  • تنظیم جریان الکتریسیته با اطمینان از اینکه یک LED همیشه با ولتاژ و جریان صحیح، مستقل از تغییرات ثابت در خواص الکتریکی LED ها تامین می شود.
  • ولتاژ تامین کننده ال ای دی ها را طوری تنظیم کنید که جریان ثابتی را در مواجهه با تغییرات دما که می تواند نحوه واکنش LED ها به الکتریسیته را تغییر دهد، تامین کند.

درایور LED چگونه کار می کند؟

LED ها با جریان مستقیم ( DC) کار می کنند، یعنی جریان با شدت ثابت که در آن حرکت بارها همیشه در یک جهت است، مثلاً باتری ها. بنابراین، اگر می خواهید یک چراغ LED در نصب جریان متناوب (AC) مانند مواردی که معمولا استفاده می شود، کار کند، به درایوری نیاز دارید که این جریان متناوب را به جریان مستقیم تبدیل کند. بدون درایور مناسب، LED می تواند بیش از حد گرم شود یا از کنترل خارج شود و باعث از دست دادن عملکرد یا خرابی دائمی شود .

جریان خروجی یک تاسیسات الکتریکی

جریان خروجی یک تاسیسات الکتریکی از توانی که یک LED برای انتشار نور نیاز دارد بیشتر است، بنابراین راننده وظیفه کاهش آن را بدون اتلاف انرژی، حفظ جریان ثابت و کاهش تولید گرما دارد. بسته به محل نصب درایورهای LED دو نوع مختلف وجود دارد.

انواع درایورها: داخلی یا خارجی

در اصل، ما می توانیم بین دو نوع درایور تمایز قائل شویم:

  • درایور داخلی
  • درایور خارجی

هنگام انتخاب یک لامپ LED

هنگام انتخاب یک لامپ LED، باید نوع لامپ را در جایی که قرار است آن را نصب کنید، در نظر بگیرید، یعنی اینکه در چراغ بسته یا باز است . اگر یک لامپ باز باشد، مشکلی وجود ندارد، زیرا ساختار به خودی خود دفع گرما را تسهیل می کند. از طرفی در صورت بسته بودن تکیه گاه، پس از نصب لامپ ال ای دی باید فضایی برای جریان هوا در داخل لامپ در نظر گرفته شود.

توصیه می شود فضایی که رزرو می کنیم دو برابر لامپ مورد استفاده ما باشد، اگر فضای کوچکتر است، بهتر است از درایور خارجی استفاده کنید. و دلیل آن ساده است، زیرا با این کار از حفظ گرمای تولید شده توسط راننده در داخل لامپ جلوگیری می کنید و بر عملکرد لامپ تأثیر می گذارد. در هر صورت، توضیحات محصولات مختلف روشنایی نشان می دهد. که چه زمانی یک لامپ برای استفاده در لامپ های بسته توصیه نمی شود.

روشنایی خانگی

برای روشنایی خانگی، یافتن درایورهای داخلی نصب شده در خود چراغ‌های LED ، مانند چراغ‌های دیواری و لامپ‌های کوچک، معمول است. از سوی دیگر، چراغ های LED پرقدرت، مانند آن هایی که برای مصارف صنعتی یا روشنایی عمومی هستند، دارای درایورهای خارجی هستند که قدرت چند تراشه را به طور همزمان تنظیم می کنند.

داشتن یک درایور با کیفیت برای کمک به روشنایی LED در دستیابی به پتانسیل کامل خود از نظر طول عمر و بهره وری انرژی در میان سایر ویژگی های مفید ضروری است.

نحوه اتصال درایور LED

اتصال LED به درایور فرآیند بسیار ساده ای است. در واقع با درایورهای یکپارچه مانند لامپ نیازی به انجام هیچ کاری نیست، نصب آن همانند لامپ های معمولی است.

برای رایج‌ترین درایورهای خارجی، مانند چراغ‌های پایین، کانکتوری شبیه جک هدفون وجود دارد که از یک طرف به ورودی لامپ وصل می‌شود و در طرف دیگر معمولاً دو کابل (زنده و خنثی) وجود دارد که به شبکه اصلی

یک درایور LED چقدر انرژی مصرف می کند؟

یکی از مزیت های اصلی درایورهای LED نسبت به ترانسفورماتورهای لامپ هالوژن قدیمی این است که دستگاه های بسیار کارآمدتر و کم صداتر هستند.

اگرچه درایورها برای تبدیل جریان متناوب به جریان مستقیم به کارآمدترین روش طراحی شده اند. اما همیشه یک اتلاف انرژی در این فرآیند وجود دارد. که به شکل گرما تلف می شود.

برای محاسبه این مصرف اضافی معرفی شده توسط راننده، باید ضریب توان آن را دانست.

به عنوان مثال اگر درایور با ضریب توان 0.9 یعنی بازده 90 درصد برای تامین نورافکن 50 وات دارید، کل مصرف 50÷0.9=55.555W است. بنابراین، مصرف درایور حدود 5.55 وات خواهد بود.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپهای led در تهران

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان