Flat Preloader Icon
راهنمای اندازه، انواع، اشکال و کدهای لامپ
adminsana
7 تیر 1402
39بازدید

راهنمای اندازه، انواع، اشکال و کدهای لامپ

ما در این مقاله به مبحث راهنمای اندازه، انواع، اشکال و کدهای لامپ میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

راهنمای اندازه، انواع، اشکال و کدهای لامپ

آیا به دنبال افزودن جذابیت بیشتری به طراحی نورپردازی خانه خود هستید؟ پیمایش گزینه‌های بی‌پایان و در عین حال تلاش برای هماهنگ کردن سبک و عملکرد، می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. با این حال، ما در اینجا با راهنمای آموزنده اندازه لامپ هستیم که به شما در انتخاب درست کمک می کند.

برای شروع، بیایید یاد بگیریم که چگونه لامپ های مختلف را تشخیص دهیم. هر نوع دارای ویژگی های منحصر به فردی است که با یک حرف یا یک سری حروف و یک عدد نشان داده می شود که به آن کد لامپ می گویند. این کدها روی بسته بندی قرار دارند و به شما کمک می کنند تا تشخیص دهید که آیا لامپ از نوع مناسب برای لامپ شما است یا خیر.

چگونه می توانم اندازه لامپ خود را بدانم؟

تشخیص اندازه یک لامپ ساده است. حروف در کد لامپ نشان دهنده شکل و ویژگی های خاص آن مانند نوع بازتابنده است. اعداد لامپ اندازه پایه آن را نشان می دهد که بر اساس قطر آن در پهن ترین نقطه آن است که در هشتم اینچ (⅛ اینچ) اندازه گیری می شود. به عنوان مثال: یک لامپ A19 نشان می دهد که لامپ به شکل استاندارد خانگی است (کد A) و ’19’ نشان می دهد که اندازه پایه 19/8 اینچ است. به طور مشابه، لامپ های A15 کوچکتر از لامپ های A19 هستند، اگرچه هر دو در پایه لامپ استاندارد خانگی (E26) قرار می گیرند.

رایج ترین اشکال لامپ عبارتند از:

  • A برای خانواده استاندارد/خودسرانه
  • C برای شمع
  • R برای رفلکتور
  • MR برای بازتابنده چند وجهی یا لامپ بازتابنده کوارتز
  • PAR برای بازتابنده آلومینیومی سهمی
  • جی برای گلوب
  • T برای لوله

پایه های لامپ نیز در اندازه های مختلفی وجود دارند. آنها با کدهای پایه لامپ مشخص می شوند که حرف نشان دهنده شکل پایه و عدد نشان دهنده اندازه است.

رایج ترین اندازه های پایه لامپ عبارتند از:

  • استاندارد-متوسط، یک پیچ با اندازه معمولی در پایه: E26 یا E27
  • Candelabra، یک پیچ کوچکتر در پایه: E12
  • متوسط: E17
  • دو پین، پایه پین ​​با دو نقطه تماس: G4 یا GU24
  • پایه Twist-And-Lock: GU10

انواع لامپ

چهار نوع لامپ برجسته وجود دارد: دیود ساطع کننده نور (LED)، فلورسنت فشرده (CFL)، رشته ای و هالوژن. برای یک ابزار مفید برای انتخاب سریع، نمودار اندازه لامپ ما را بررسی کنید ! اکنون، بیایید انواع لامپ ها و کدهایی را که به احتمال زیاد مشاهده می کنید بررسی کنیم.

لامپ های مدل A: A15، A19، A21، A25

لامپ های گروه A به طور گسترده در مورد روشنایی استاندارد خانگی استفاده می شوند. در وسایل مختلف خانگی، روشنایی سالن، پنکه های سقفی و موارد دیگر به خوبی کار می کنند . آنها بیشتر با پایه های پیچ متوسط ​​(E26 و E27) یا پایه شمعدانی (E12) هماهنگ هستند. ممکن است لامپ A19 را می بینید که میزان استاندارد لامپ است. با این حال، A19 ها به دلیل استفاده انرژی بهبود یافته، معمولا با پیچش های CFL یا اسپیرال جایگزین می شوند.

CFL ها معمولاً به شکل مارپیچی هستند و از حداقل انرژی برای ایجاد درخشش ملایم تر استفاده می کنند. آنها معمولاً نسبت به لامپ های فلورسنت مقرون به صرفه تر هستند، اما حاوی جیوه هستند و ممکن است کمی طول بکشد تا تا روشنایی کامل گرم شوند.

لامپ های A19 و E26 یکسان نیستند، اگرچه همه لامپ های A19 و اتصالات نور دارای پایه E26 هستند. با این حال، همه پایه های E26 نباید از سر لامپ A19 استفاده کنند. هنگام خرید لامپ های استاندارد خود به این تفاوت توجه داشته باشید!

لامپ های نوع B و C: B10، C7، C9، C15، CA10

لامپ های نوع B و C بلندتر هستند و نوک آن در انتهای لامپ شبیه شعله شمع است. بنابراین اغلب به آنها لامپ های شمعی می گویند و معمولاً در نورپردازی های تزئینی مانند لوسترها،  آویزهای دیوارکوب، چراغ های برجسته یا آویز و سایر وسایل تزئینی استفاده می شوند. مانند لامپ های گروه A، رایج ترین انواع پایه آنها، پیچ متوسط ​​E26 و E27 در پایه، پایه شمعدانی E12 و همچنین پایه E17 است.

لامپ های نوع BR: BR20/R20، BR30، BR40

لامپ های گروه R و BR به ترتیب شامل بازتابنده ها و بازتابنده های برآمده هستند. اگرچه به اندازه A19 رایج نیست، اما همچنان به احتمال زیاد این لامپ ها را در خانه به عنوان نورافکن در فضای باز یا در نورهای فرورفته مشاهده خواهید کرد . رایج ترین آنها لامپ های BR30 و R20 هستند و معمولاً به پایه های E26 یا E27 متصل می شوند.

نوع لامپ PAR: PAR16، PAR20، PAR30، PAR36، PAR38

لامپ های گروه PAR معمولاً به عنوان روشنایی در فضای باز استفاده می شوند، مانند چراغ های BR. PAR، بازتابنده سهموی آلومینیومی، معمولاً لامپ هایی با وات بالاتر هستند که می توانند نور زیادی را ارائه دهند. تفاوت عمده بین چراغ‌های PAR و BR در فوکوس آن‌ها نهفته است – چراغ‌های BR شستشوی وسیع‌تری را ارائه می‌کنند، در حالی که چراغ‌های PAR می‌توانند پرتوهای متمرکز بیشتری ارائه دهند. رایج ترین انواع پایه شامل E26 و E27 و همچنین پایه پین ​​پیچ G53 است.

نوع لامپ MR: MR11, MR16

در گروه MR، لامپ ها یک پرتو متمرکز از نور متمرکز جهت دار ساطع می کنند و می توانند در رنگ های متنوع باشند. به همین دلیل، بازتابنده های چند وجهی به طور رایج در چراغ های مسیر، چراغ های فرورفته، میزها و ویترین ها استفاده می شوند. آنها معمولاً از سیستم های سیم کشی ولتاژ پایین استفاده می کنند که آنها را به گزینه ای عالی برای کاربردهای محوطه سازی مانند نورپردازی مسیرها و مسیرها، چراغ های آلاچیق و چراغ های سنگفرش تبدیل می کند. از این گروه، به احتمال زیاد MR16 را در تنظیمات داخلی خواهید دید که به دلیل استایل براق و قابلیت نورپردازی آن است. رایج ترین انواع پایه برای لامپ های MR در سیستم های AC/DC ولتاژ پایین، دو پین GX5.3 یا دو پین GZ4 و دو پین GU10 برای سیستم های 120 ولتی است.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

دسته بندی:

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان