Flat Preloader Icon
راهنمای کامل انواع چراغ های خیابانی
adminsana
21 مرداد 1402
45بازدید

راهنمای کامل انواع چراغ های خیابانی

ما در این مقاله به مبحث راهنمای کامل انواع چراغ های خیابانی میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

چراغ های خیابان چیست؟

جاده ها، پارکینگ ها، گذرگاه ها و سایر فضاهای عمومی با چراغ های خیابانی روشن می شوند که معمولاً به آنها لامپ های خیابانی گفته می شود. با افزایش روشنایی نور در فضاهای تاریک، امنیت و ایمنی رانندگی را افزایش می دهند. آنها اغلب در ارتباط با ابزارهای مختلف ایمنی ترافیک برای بهبود دید ابزارها، موانع یا فضاهای عمومی کم نور استفاده می شوند.

هدف اصلی چراغ‌ های خیابانی تامین روشنایی مکان‌ ها یا اشیایی است که در شب تاریک هستند و به سختی دیده می‌شوند. به منظور دریافت نور، رنگ و دمای مناسب نور برای کاربردهای خاص، چراغ‌ های خیابانی از فناوری‌ های دیود ساطع نور (LED)، سدیم پرفشار، سدیم کم فشار، رشته‌ای، متال هالید، بخار جیوه استفاده می‌کنند.

جدیدترین فناوری در چراغ های خیابانی LED است. آنها بهترین نور را برای کمترین میزان مصرف انرژی ارائه می کنند، نیاز به نگهداری کمی دارند و طول عمر بیشتری دارند. به منظور مقاومت در برابر خوردگی و سایر شرایط خارجی، چراغ های خیابان اغلب از یک ماده پلاستیکی با دوام مانند پلی اتیلن با چگالی بالا یا یک فلز مقاوم در برابر خوردگی مانند آلومینیوم تشکیل می شوند. چراغ‌ های خیابانی طوری طراحی شده‌اند که بر روی تیرها، به‌طور خاص تیرهای تعیین‌ شده یا تیرهای برق از قبل موجود نصب شوند.

ویژگی ها و مشخصات چراغ های خیابانی

در اینجا ویژگی ها و مشخصات معمولی چراغ های خیابانی آورده شده است.

قدرت

چراغ های خیابانی در محدوده های مختلف قدرت مانند 100 وات، 150 وات، 200 وات، 400 وات و غیره قابل دسترسی هستند. مصرف انرژی نور یک عامل حیاتی برای کاهش هزینه های کل انرژی است.

دمای عملیاتی

دمای عملیاتی محدوده دمایی خاصی است که نور برای کارکردن آن ساخته شده است. چراغ های خیابانی در فضای باز دارای دمای عملیاتی کافی برای مقاومت در برابر عوامل مختلف آب و هوایی هستند.

روشنایی

روشنایی تولید شده توسط چراغ خیابان از مدلی به مدل دیگر متفاوت است. اگر چه همه چراغ‌ های خیابانی مناسب، نور روشنی تولید می‌کنند، اما برخی از لامپ‌ های خیابانی سطح بالا، نور بسیار روشنی را برای روشن کردن یک منطقه بزرگ تولید می‌کنند.

ولتاژ تغذیه

ولتاژ منبع تغذیه ولتاژی است که به خود نور برای رساندن برق ارائه می شود. بسیار مهم است که ولتاژی را انتخاب کنید که سازگاری با زیرساخت های موجود را نشان دهد.

سنسور عکس فعال شد

تقریباً همه چراغ‌ های خیابانی دارای یک سنسور عکس داخلی هستند تا اطمینان حاصل شود که نور فقط زمانی که محیط تاریک است روشن است.

پنل خورشیدی یکپارچه

چراغ های خیابانی خورشیدی به یک پنل خورشیدی به عنوان منبع برق اولیه یا پشتیبان برای کاهش هزینه های عملیاتی مجهز شده اند.

چراغ های خیابانی رشته ای

از زمانی که توماس ادیسون بیش از یک قرن پیش نور رشته ای ایجاد کرد، تا حد زیادی طراحی مشابهی داشت. این نور با جریان الکتریسیته از طریق رشته تنگستن تا زمانی که بدرخشد تولید می کند. آنها نسبتاً بی اثر هستند و برای لمس بسیار داغ هستند زیرا گرمای زیادی را تخلیه می کنند.

در حالی که استفاده از آن‌ ها توصیه نمی‌شود، اما چند روستا به این کار ادامه می‌دهند، زیرا جذابیت احساسی به دوران گذشته دارند. از کاربردهای رایج چراغ های رشته ای می توان به چراغ های جلو، چراغ های زمین ورزشی، نورافکن و چراغ های استادیوم اشاره کرد.

رشته تنگستن- هالوژن در چراغ های خیابانی رشته ای استفاده می شود. آنها از نظر روشنایی، کارایی و نمایش رنگ از سایر انواع نورها بهتر عمل می کنند. با این حال، ایراد اصلی این چراغ ها این است که طول عمر کمتری دارند.

مزایا:

  • قابل دسترسی با قیمتی مقرون به صرفه
  • هزینه تولید پایین
  • نمایش رنگ عالی است (دمای رنگ 2700K CRI 100 را به دست می دهد).
  • این می تواند با هر دو برق DC و AC کار کند و بسیار سازگار با دامنه های ولتاژ و جریان گسترده است.

معایب:

  • نرخ بهره وری فقط 10 لومن
  • مدت زمان کار نور بسیار کوتاه است
  • هزینه های نگهداری بسیار بالاست
  • انرژی در تولید گرما هدر می رود

چراغ های فلورسنت خیابان

لامپ های فلورسنت با عبور جریان الکتریسیته از طریق گاز، نور ساطع می کنند که منجر به درخشش پوشش فسفر داخل لوله می شود. اگرچه هزینه نصب آنها بیشتر است، اما این چراغ ها بسیار کارآمدتر از چراغ های رشته ای هستند. از آنجایی که کمتر در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند، می توان آنها را در کارخانه ها، ساختمان های اداری، انبارها و موسسات خرده فروشی یافت.

جدیدترین چراغ های فلورسنت که طرح های جدیدتری دارند، موثرتر هستند. چراغ های فلورسنت خیابانی برای اولین بار در دهه 1940 محبوبیت پیدا کردند. یک چراغ فلورسنت قدیمی را می توان با شکل لوله ای آن شناسایی کرد.

در دو طرف این نوع چراغ خیابان، یک الکترود فلزی وجود دارد. دارای جیوه و گاز آرگون در داخل لوله است که به روشن شدن لامپ کمک می کند. چراغ‌های خیابانی فلورسنت اساساً فوتون‌های UV شدید اما نور مرئی کمی را ارائه می‌کنند. از این چراغ ها برای روشنایی معابر در پارکینگ ها استفاده می شود. امید به زندگی آنها بین 7500 تا 20000 ساعت است.

مزایا:

  • این چراغ ها گرمای کمتری نسبت به نورهای رشته ای تولید می کنند.
  • موثرتر از چراغ های خیابانی رشته ای در فضای باز.

معایب:

  • زمان زیادی طول می کشد تا گرما ایجاد شود تا نور کاملاً روشن شود
  • نمی توانید از سوئیچ دیمر با آن استفاده کنید.
  • به دلیل وجود جیوه خطرناک است
  • این چراغ ها به تنظیمات سرما و باد حساس هستند

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپهای led در تهران

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان