Flat Preloader Icon
روشنایی خیابان
adminsana
17 مرداد 1402
38بازدید

روشنایی خیابان

ما در این مقاله به مبحث روشنایی خیابان میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

معرفی

هدف اصلی از روشنایی خیابان، فراهم کردن سطح روشنایی مناسب برای رانندگان به منظور اطمینان از ایمنی در رانندگی یا برای عابران پیاده برای اطمینان از ایمنی در هنگام راه رفتن است. در شهرها، روشنایی خیابان ها نقش مضاعفی در ایجاد محیطی جذاب تر و ایمن تر ایفا می کند. توانایی روشنایی خیابان های شهر در روشنایی اشیا تحت تأثیر کیفیت نور و سایر عوامل فیزیکی مانند سطح ترافیک و سطوح جاده است. یک سیستم روشنایی خوب خیابان، تشخیص بصری اشیاء را در فواصل دورتر تضمین می کند.

برای پروژه‌های بیشتر و بیشتر نورپردازی LED در فضای باز ، توسعه دهندگان چراغ خیابانی LED ZGSM طرح‌های روشنایی خیابانی را برای ارائه پشتیبانی فنی جامع‌تر به مشتریان راه‌اندازی کرده‌اند. اثر نور و کمیت کلی می تواند بهتر با مشتری نهایی ارتباط برقرار کند و هزینه پروژه را با دقت بیشتری محاسبه کند. در عین حال، داده های دقیق روشنایی خیابان را برای مشتریان نمایش می دهد که می تواند نیازهای مختلف روشنایی مشتریان را برآورده کند. این مقاله فاکتورهای مختلف روشنایی را که باید در هنگام طراحی یک سیستم روشنایی موثر در نظر بگیریم و همچنین حداقل استانداردهایی که برای اطمینان از شرایط رانندگی ایمن باید رعایت شوند، شرح می‌دهد.

عوامل اصلی که باید به آنها توجه کنیم؟

شاخص های ارزیابی روشنایی خیابان عبارتند از میانگین روشنایی جاده Lav (روشنایی متوسط ​​جاده، حداقل روشنایی جاده)، یکنواختی روشنایی، یکنواختی طولی، تابش خیره کننده، نسبت محیطی SR، شاخص رندر رنگ و القای بصری. بنابراین اینها نکاتی است که باید هنگام انجام دادن به آنها توجه کنیم طراحی روشنایی خیابان.

میانگین روشنایی جاده Lav در Cd/m

درخشندگی جاده معیاری برای سنجش دید جاده است. این مهم ترین عاملی است که روی دیده شدن مانع تأثیر می گذارد و بر این اصل استوار است که جاده را به اندازه کافی روشن کند تا طرح کلی مانع را ببیند. روشنایی (روشنایی جاده) به توزیع نور چراغ، خروجی لومن لامپ، طراحی نصب روشنایی خیابان و خواص بازتابی سطح جاده بستگی دارد. هرچه سطح روشنایی بالاتر باشد، اثر نور بهتر است. طبق استانداردهای کلاس روشنایی، Lav در محدوده بین 0.3 تا 2.0 Cd/m2 قرار دارد.

یکنواختی

یکنواختی شاخصی برای اندازه گیری یکنواختی توزیع نور در جاده است که می تواند به صورت یکنواختی کلی (U0) و یکنواختی طولی (UI) بیان شود.

امکانات روشنایی خیابان باید تفاوت مجاز بین حداقل روشنایی و روشنایی متوسط ​​در جاده را تعیین کنند، یعنی یکنواختی روشنایی کلی را که به عنوان نسبت حداقل روشنایی به روشنایی متوسط ​​در جاده تعریف می شود. یکنواختی خوب به طور کلی تضمین می کند که تمام نقاط و اشیاء در جاده به اندازه کافی برای دیدن راننده روشن می شوند. مقدار Uo پذیرفته شده توسط صنعت روشنایی جاده 0.40 است.

از طرف دیگر، برای راحتی، تفاوت روشنایی بین روشن ترین و تاریک ترین مناطق در امتداد خط مرکزی خط، یعنی یکنواختی طولی، باید محدود شود. یکنواختی طولی خوب، الگوی روشنایی زیاد و کم را در جاده کاهش می دهد (یعنی اثر گورخر)، بنابراین شرایط رانندگی راحت را تضمین می کند. برای جاده های طولانی و پیوسته قابل استفاده است.

تابش خیره کننده

تابش خیره کننده احساس کورکننده ای است که زمانی رخ می دهد که روشنایی نور از سطح سازگاری چشم انسان با نور بیشتر شود. می تواند باعث ناراحتی و کاهش دید جاده شود. این میزان با افزایش آستانه (TI) اندازه گیری می شود، که درصد افزایش روشنایی مورد نیاز برای جبران اثرات تابش خیره کننده است (یعنی برای اینکه جاده به همان اندازه بدون تابش خیره کننده قابل مشاهده باشد). استاندارد صنعت برای تابش خیره کننده در روشنایی خیابان ها بین 10 تا 20 درصد است.

میانگین روشنایی جاده، حداقل روشنایی جاده و روشنایی عمودی

مقدار متوسط ​​روشنایی هر نقطه در نقاط از پیش تعیین شده در جاده طبق مقررات مربوطه CIE اندازه گیری یا محاسبه می شود. نیازهای روشنایی خطوط وسایل نقلیه موتوری عموماً بر اساس روشنایی است، اما نیازهای روشنایی پیاده روها عمدتاً بر اساس روشنایی جاده است. بستگی به توزیع نور لامپ ها، خروجی لومن لامپ ها و طراحی نصب روشنایی خیابان، اما ارتباط چندانی با ویژگی های بازتاب جاده ندارد. یکنواختی روشنایی UE (Lmin/Lav) همچنین در روشنایی پیاده رو نیاز به توجه دارد، این نسبت حداقل روشنایی به میانگین روشنایی در جاده است. برای ایجاد یکنواختی، مقدار واقعی روشنایی متوسط ​​حفظ شده ممکن است از 1.5 برابر مقدار مشخص شده برای کلاس تجاوز نکند.

نسبت فراگیر (SR)

نسبت میانگین روشنایی افقی در محدوده عرض 5 متری خارج از جاده به میانگین روشنایی افقی در جاده مجاور به عرض 5 متر. روشنایی جاده نه تنها جاده، بلکه منطقه مجاور را نیز باید روشن کند تا رانندگان بتوانند اشیاء اطراف را ببینند و موانع احتمالی جاده را پیش بینی کنند (مثلاً عابران پیاده در حال قدم زدن به جاده). SR میزان دید محیط جاده نسبت به خود جاده اصلی است. با توجه به استانداردهای صنعت روشنایی، SR باید حداقل 0.50 باشد، زیرا برای تطبیق چشم مناسب ایده آل و کافی است.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپهای led در تهران

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان