Flat Preloader Icon
طرح توزیع نور چراغ خیابانی LED
adminsana
16 شهریور 1402
93بازدید

طرح توزیع نور چراغ خیابانی LED

ما در این مقاله به مبحث طرح توزیع نور چراغ خیابانی LED می پردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی، چراغ خیابانی ژوپیتر، چراغ خیابانی راکتی، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور، ریسه های تزئینی، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

طرح توزیع نور چراغ خیابانی LED

در روشنایی جاده ها، با توسعه فناوری LED سفید ، شار نوری یک LED منفرد افزایش می یابد. جایگزینی منابع نور سنتی برای چراغ های خیابانی LED، تبدیل به یک روند برای LED ها خواهد شد. توزیع شدت نور منبع نور در تمام جهات یک فضا را توزیع نور می گویند. توزیع نور عالی چراغ های خیابانی LED باعث استفاده کامل از راندمان نور می شود. پوشش نور چندین چراغ خیابان باعث میشود که روشنایی همه مناطق را شامل شود. توزیع نور چراغ های خیابانی LED اغلب بهتر از چراغ های خیابانی سنتی است که یکی از مزایای مهم چراغ های خیابانی LED است. تحقیق در مورد توزیع نور لامپ های خیابانی LED می تواند میزان استفاده از نور را تا حد زیادی افزایش دهد و اتلاف انرژی را کاهش دهد که برای سیستم روشنایی جاده اهمیت زیادی دارد.

ویژگی ها و الزامات توزیع نور خیابان LED

مشخصات شکل توزیع نور چراغ خیابانی LED

اگر توزیع نور برای منبع نور LED وجود نداشته باشد، نور بسیار پراکنده خواهد شد. هنگام استفاده در جاده، سطح سطح جاده که توسط چراغ خیابان LED روشن می شود، نقطه بسیار بزرگی خواهد بود. به این ترتیب بخشی از نور به منطقه خارج از سطح جاده می تابد و باعث ایجاد مقدار مشخصی زباله می شود. روشن کردن تمام سطح جاده برای این نوع چراغ خیابانی LED دشوار است.

پس از توزیع نور خیابان LED، شکل نقطه نوری مستطیلی است، مانند شکل 1 (b). نور به طور نسبتاً یکنواخت به جاده می تابد، که تضمین می کند که هیچ نقطه کوری در جاده وجود ندارد. پس از توزیع چراغ خیابان LED، عرض تابش نور نزدیک به عرض جاده است. این باعث استفاده کامل از نور می شود و می تواند جاده را به طور کامل روشن کند.

الزامات توزیع روشنایی خیابان استاندارد

جاده ها عمدتاً شامل بزرگراه ها، جاده های تنه، جاده های تنه فرعی و جاده های فرعی هستند. این جاده ها دارای طبقه بندی های مختلف، شرایط جاده های مختلف و نیازهای متفاوت برای روشنایی جاده هستند. چراغ های خیابانی در این جاده ها دارای تراکم و شار نوری متفاوتی هستند و هزینه لامپ های خیابانی مورد استفاده نیز متفاوت است.

جاده های سریع السیر و جاده های اصلی به طور کلی به چراغ های خیابانی با قدرت بالا و شار نوری زیاد نیاز دارند. و جاده های تنه ثانویه و جاده های فرعی نیاز به چراغ های خیابانی با قدرت کم و شار نور کم دارند. در حال حاضر، چراغ های خیابانی LED به اندازه کافی در بزرگراه ها و جاده های اصلی استفاده نمی شود. اگرچه چراغ‌های خیابانی LED مزایای زیادی نسبت به چراغ‌های خیابانی سنتی دارند، اما فناوری چراغ‌های خیابانی LED چندان بالغ نیست. علاوه بر این، هزینه چراغ های خیابانی LED تولید شده توسط بسیاری از تولید کنندگان نسبتاً بالا است. تکنولوژی LED هنوز نیاز به توسعه بیشتر دارد.

منحنی توزیع نور لامپ های خیابانی LED

توزیع فضایی شدت نور اغلب به عنوان منحنی توزیع نور شناخته می شود. در زیر چراغ خیابان، شدت نور باید حداقل باشد و با افزایش زاویه ارتفاع θ، شدت نور I افزایش می یابد. رابطه عملکردی:

به دلیل پیچیدگی طراحی نوری، دشوار است که شکل توزیع نور به طور کامل با رابطه عملکردی مطابقت داشته باشد. دامنه تابش زاویه θ می تواند کاهش یابد و فاصله بین لامپ ها نیز می تواند کاهش یابد تا روشنایی یکنواخت به دست آید. به طور کلی، امید است که پس از توزیع نور، بتوان به توزیع نور با زاویه باز “batwing” دست یافت.

طرح توزیع نور خیابان LED و تجزیه و تحلیل

طرح توزیع نور لامپ های خیابانی LED باید الزامات روشنایی جاده را برآورده کند. این امر مستلزم آن است که اندازه دیافراگم لامپ های LED خیابانی نزدیک به عرض جاده باشد. اگر خیلی کوچک باشد، در برخی مناطق هیچ چراغی وجود نخواهد داشت. اگر خیلی بزرگ باشد باعث آلودگی نوری و اتلاف انرژی می شود. برای لامپ های خیابان، یکنواختی روشنایی و اندازه دیافراگم دو پارامتر مهم توزیع نور لامپ خیابان هستند.

توزیع نور اولیه چراغ های خیابانی LED

اولین توزیع نور لامپ های خیابانی LED عمدتاً فرآیند بسته بندی در فرآیند تولید لامپ های خیابانی LED است. بسته بندی های مختلف لامپ های ال ای دی خیابانی تاثیر زیادی در کارایی نور دارد. فناوری انتقال نور عالی می تواند از دست دادن نور را کاهش دهد و کارایی نور را افزایش دهد. فرآیند بسته بندی لنز لامپ های خیابانی LED نقش مهمی در اولین توزیع نور چراغهای خیابانی دارد.

اگر چراغ‌های خیابانی LED از فناوری بسته‌بندی لنز دو سر استفاده کنند، لنز سر لامپ LED را شکسته و نور به شکل «بال خفاش» ساطع می‌شود. پس از روش‌های پردازش بعدی، چراغ‌های خیابانی LED می‌توانند توزیع نور “بال خفاش” را به طور کلی درک کنند. ساختار توزیع نور اولیه و منحنی توزیع نور عدسی دو سر در شکل 3(a) و شکل 3(b) نشان داده شده است. طراحی این لنز هسته اصلی توزیع نور اولیه آن می شود.

توزیع نور ثانویه چراغ های خیابانی LED

چراغهای خیابانی LED از لنزها یا بازتابنده ها برای تغییر جهت انتقال نور استفاده می کنند. این فرآیند توزیع نور ثانویه چراغهای خیابانی LED نامیده می شود.

توزیع نور ثانویه چراغ های خیابانی LED عمدتاً دارای شرایط زیر است.

توزیع نور ثانویه LED با لنز بازتاب کل

نور از یک محیط نسبتاً متراکم نوری به یک محیط نسبتاً پراکنده منتشر می شود. هنگامی که زاویه برخورد بزرگتر از زاویه بحرانی باشد، بازتاب کامل رخ می دهد. یک لنز بازتابی متقارن تمام محور در چراغ‌های خیابانی LED برای محدود کردن نور در محدوده مشخصی وجود دارد. این روش توزیع نور ثانویه LED کل لنز بازتابی نامیده می شود. این روش توزیع نور میزان استفاده از نور را افزایش میدهد. به عنوان مثال، کنترل زاویه پرتو در محدوده ± 30 درجه برای طراحی بیشتر توزیع نور مفید است.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپهای led در تهران – چراغ خیابانی تنیسی

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان