Flat Preloader Icon
مزایا و معایب روشنایی LED
adminsana
9 تیر 1402
43بازدید

مزایا و معایب روشنایی LED

ما در این مقاله به مبحث مزایا و معایب روشنایی LED میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

مزایای روشنایی LED

طول عمر بهبود یافته است

لامپ های LED بیشتر از لامپ های رشته ای یا لوله های فلورسنت عمر می کنند.

آنها نمی سوزند و بسته به استفاده تا 12 سال عمر می کنند. این بدان معناست که لامپ‌های LED می‌توانند. تا 40 برابر بیشتر از لامپ‌های رشته‌ای و چهار برابر بیشتر از لامپ‌های فلورسنت عمر کنند. در صورتی که به درستی با یک هیت سینک خوب طراحی شوند.

این به شما آرامش بیشتری می دهد و ارزش بیشتری برای پول شما ارائه می دهد.

کیفیت نور برتر

بر خلاف لامپ های رشته ای، LED ها یک طرفه هستند.

این بدان معناست که LED ها نور را فقط در یک جهت ساطع می کنند. که دسترسی نور را به منطقه مورد نظر آسان تر می کند.

این امر نیاز به منعکس کننده ها یا بازتابنده ها را که اغلب با وسایل روشنایی سنتی برای گرفتن و هدایت نور همه جهته ساطع شده استفاده می شوند. حذف می کند.

میزان نوری که به منطقه مورد نظر می رسد. برای LED ها نسبت به نورپردازی سنتی تر به طور قابل توجهی برتر است. و همچنین نور به طور یکنواخت توسط LED ها توزیع می شود.

تطبیق پذیری

LED ها طیف وسیع تری از دمای رنگ همبسته (CCT) را ارائه می دهند. که از 1000 تا 10000 کلوین مطابق شکل زیر است. در حالی که نورهای رشته ای معمولاً بین 2000 تا 6000 کلوین است.

این یعنی چی؟

CCT رنگ نور ساطع شده را با مقادیر بالاتر CCT دیکته می کند و نور روشن تر و خنک تری می دهد.

مقادیر کمتر CCT با نور زرد گرمتر و بیشتر همراه است.

بنابراین، بسته به کاربرد و کاربرد مورد نظر، یافتن یک تناسب کامل در یک سری محصولات LED نسبت به لامپ های رشته ای آسان تر است.

با این وجود، LED ها باعث ایجاد فناوری بهتر در مورد کنترل های روشنایی و اتوماسیون ها شدند. و برنامه های خاصی را فعال کردند که قبلا هرگز امکان پذیر نبودند.

یکی از این نمونه ها شامل همبستگی نور با ریتم شبانه روزی است که به ویژه در خانه های سالمندان، بیمارستان ها یا سایر مکان هایی که افراد دارای معلولیت های مختلف در آن زندگی می کنند. مفید است.

با کنترل روشنایی مناسب، برخی از LED ها توانایی تنظیم دمای رنگ هم بسته خود را در طول روز دارند. ویژگی که از دیدگاه پزشکی برای شرایط مختلف مفید است.

قابلیت سفارشی سازی

با توجه به شکل کوچک یک ال ای دی مجزا، می توان آنها را در الگوهای مختلف مرتب کرد. و برای ایجاد طیف وسیع تری از وسایل روشنایی با اشکال مختلف استفاده کرد. که می تواند تعداد کاربردهای بیشتری نسبت به نورپردازی سنتی داشته باشد.

به عنوان مثال می توان به نورپردازی بسیار نازک زیر کابینت اشاره کرد که می تواند بدون مزاحمت در آشپزخانه شما نصب شود. وسایل روشنایی خطی که نور کاملی را بدون نقطه تاریک از خود ساطع می کنند. یا نور خطی سفارشی برای بالا بردن قطعات طراحی مختلف در خانه شما.
ال ای دی ها برای روشنایی محیطی که نور رنگ های مختلف مورد نظر است نیز مناسب تر هستند.

ال ای دی های RGB (قرمز سبز آبی) می توانند هر رنگی را در طیف رنگی ساطع کنند. و با استفاده از کنترلرهای اضافی می توانند خانه یا محل کار شما را با تطبیق رنگ روشن با روحیه یا فصل شما، واقعاً جلوه دهند.

سازگار با محیط زیست

آخرین اما نه کم‌اهمیت، ال‌ای‌دی‌ها به‌طور قابل‌توجهی سازگارتر با محیط‌زیست نسبت به نورهای سنتی هستند.

آنها فاقد جیوه هستند و بنابراین خطر کمی برای سلامتی ما و محیط زیست دارند.

معایب روشنایی LED

در صورت طراحی نادرست بیشتر مستعد شکست است

علیرغم این واقعیت که ال ای دی ها گرمای قابل توجهی کمتری نسبت به نورپردازی سنتی تولید می کنند. همچنان برای عملکرد صحیح به یک هیت سینک خوب نیاز دارند. و به شما امکان می دهند از مزایای عمر طولانی تری بهره مند شوید.

این امر به ویژه در کاربردهایی که LED ها در وسایل روشنایی مختلف مانند:

لامپ های سقفی، ماژول های روشنایی خطی یا نورپردازی زیر کابینت تعبیه شده اند. اهمیت پیدا می کند. یک هیت سینک کوچک یا فقدان یک هیت سینک به طور کلی به LED ها اجازه نمی دهد گرمای تولید شده را به درستی دفع کنند. و طول عمر آنها را به مقدار قابل توجهی کم می شود.

به عبارت دیگر، ال ای دی ها نسبت به طراحی نامناسب حساسیت بیشتری دارند. و اگر می خواهید بتوانید از تمام مزایای این فناوری بهره مند شوید. نباید از هیچ هزینه ای در این زمینه دریغ نکنید.

ناسازگاری با کنترل کننده های روشنایی سنتی

منابع نور LED اغلب با کنترل‌کننده‌هایی مانند دیمرهایی که قبلاً در خانه شما نصب شده‌اند. و برای کار با نورهای رشته‌ای طراحی شده‌اند ناسازگار هستند.

با توجه به روش متفاوتی برای کاهش نور استفاده شده توسط LED ها، اگر ترجیح شما این است. که بتوانید وسایل روشنایی خود را کم نور کنید. به سرمایه گذاری اضافی در یک دیمر سازگار با LED نیاز خواهید داشت.

در حالی که این هزینه افزایش زیادی را نشان نمی دهد. اما قطعاً هنگام شروع برنامه ریزی برای تبدیل خانه یا محل کار خود به LED باید در نظر بگیرید.

طراحی داخلی

اگر قصد خرید یک لامپ LED کامل را دارید. و نه فقط جایگزینی یک لامپ سنتی با یک لامپ LED، باید توجه داشته باشید. که چنین وسایل روشنایی معمولاً اجازه تعویض منبع نور را نمیدهند.

اشتباه می شود LED ها در لوازم روشنایی تعبیه شده اند. و هر گونه نقص یا مشکلی که ممکن است در آینده ایجاد شود. ممکن است منجر به نیاز به تعویض کامل وسایل روشنایی یا تعمیرات پرهزینه مانند: تعویض درایور (ها) شود.

این نه تنها ناخوشایند خواهد بود. بلکه ممکن است پرهزینه نیز باشد.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

دسته بندی:

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان