Flat Preloader Icon
مزایا و معایب چراغ های خیابانی خودکار
adminsana
29 مرداد 1402
49بازدید

مزایا و معایب چراغ های خیابانی خودکار

ما در این مقاله به مبحث مزایا و معایب چراغ های خیابانی خودکار میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

مزایا و معایب چراغ های خیابانی خودکار

چراغ های اتوماتیک خیابانی در دنیای روشنایی خیابان ها محبوب می شوند. چراغ‌های خیابانی خودکار را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که بر اساس ساعت روز روشن و خاموش شوند، یا می‌توان آن‌ها را طوری تنظیم کرد که وقتی حرکتی در نزدیکی وجود دارد، روشن شوند. چراغ‌های خیابانی خودکار می‌توانند تاریکی هوا را حس کنند و بدون دخالت دستی انسان، به‌طور خودکار روشن می‌شوند. این چراغ‌های خیابانی خودکار نه تنها ایمن‌تر هستند، بلکه هزینه نگهداری آن‌ها نیز کمتر است، زیرا برای روشن یا خاموش کردن آن‌ها همیشه نیازی به دخالت انسانی ندارند. این نوع چراغ ها در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند و عابران پیاده را راحت تر می بینند که در شب کجا می روند. اجازه دهید در مورد مزایا و معایب چراغ های خیابانی خودکار صحبت کنیم.

مزایا و معایب چراغ های خیابانی اتوماتیک

مزایای چراغ خیابانی اتوماتیک

1. سیستم روشنایی خودکار خیابان خطر گرمای بیش از حد کمتری دارد.

2. در مقایسه با چراغ های خیابانی معمولی، چراغ های خیابانی خورشیدی اتوماتیک به طور قابل توجهی هزینه کمتری دارند.

3. چراغ های خیابانی اتوماتیک با انرژی خورشیدی سازگار با محیط زیست هستند و بنابراین به کاهش ردپای کربن کمک می کنند.

4. برای راه اندازی دستی چراغ های خیابان، نیازی به استخدام نیروی انسانی نخواهد بود.

5. استفاده از چراغ های اتوماتیک خیابانی باعث کاهش چشمگیر مصرف انرژی در سطح شهر خواهد شد.

6. یک چراغ خیابان را می توان به روشی معمولی مطابق با ساعت روز و شب شهر کار کرد.

7. چراغ های خیابانی اتوماتیک مجهز به حسگر بسته به شرایط روشنایی اطراف، به طور خودکار روشن و خاموش می شوند.

8. با توجه به قابلیت مستقل بودن چراغ های خیابانی اتوماتیک با انرژی خورشیدی، نیازی به اتصال آنها به منابع برق خارجی نخواهیم داشت.

9. آنها همچنین به صرفه جویی در مصرف انرژی از طریق استفاده از لامپ های LED و حسگرهای نور و/یا حسگرهای حرکتی کمک می کنند. با استفاده از چراغ های خیابانی خودکار، می توانیم سالانه پول زیادی را صرفه جویی کنیم. چراغ های خیابانی خودکار مقرون به صرفه تر و کارآمدتر هستند. آنها همچنین برق کمتری مصرف می کنند.

معایب چراغ های خیابانی اتوماتیک

چراغ های خیابانی اتوماتیک در شب برای تامین نور عابران پیاده و رانندگان مفید هستند. با این حال، برخی از معایب چراغ های خیابانی خودکار وجود دارد که ممکن است باعث شود در موضع خود در مورد آنها تجدید نظر کنید.

1. سرمایه گذاری اولیه بالاتری برای سیستم روشنایی خیابانی خودکار در مقایسه با سیستم نور خیابانی معمولی مورد نیاز است.

2. تولید انرژی برای چراغ های خیابانی اتوماتیک با انرژی خورشیدی تنها به شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

3. با توجه به غیر سیمی و قیمت بالای چراغ های خیابانی اتوماتیک خورشیدی، خطر سرقت نسبتاً زیاد است.

4. سیستم های چراغ خیابانی اتوماتیک با انرژی خورشیدی نیاز به تعویض باتری های قابل شارژ به صورت دوره ای دارند.

5. اگر برف، گرد و غبار یا رطوبت روی آن انباشته شود، یک پانل PV می تواند مانع از توانایی تولید انرژی شود. بنابراین در مورد چراغ های خیابانی اتوماتیک با انرژی خورشیدی نیاز به تمیز کردن منظم پانل ها وجود دارد.

6. ممکن است مشکلاتی در مورد سنسورها وجود داشته باشد که در این صورت ممکن است چراغ ها روشن نشوند یا برای مدت طولانی روشن بمانند و باعث مصرف بیهوده انرژی شود.

آیا می توان از چراغ های LED به عنوان چراغ خیابان استفاده کرد؟

بله، چراغ های LED را می توان به عنوان چراغ خیابان استفاده کرد. چراغ های خیابانی برای ایمنی عابرین پیاده، دوچرخه سواران و رانندگان ضروری است. آنها همچنین برای افزایش دید در شب استفاده می شوند. در سال های اخیر، استفاده از دیودهای ساطع نور (LED) به عنوان منبع نور خیابان افزایش یافته است. LED ها نور بیشتری را با انرژی کمتر نسبت به چراغ های خیابانی سنتی ارائه می کنند و طول عمر بیشتری دارند.

یکی از مزایای استفاده از چراغ های خیابانی LED این است که نسبت به لامپ های سنتی کارآمدتر انرژی هستند. لامپ‌های سنتی برای تولید همان مقدار نور ال‌ای‌دی به شش برابر برق بیشتری نیاز دارند. این می تواند مشکل ساز باشد زیرا نیروگاه ها در هنگام استفاده از لامپ های سنتی نیاز به تولید انرژی بسیار بیشتری دارند که منجر به هزینه های بالاتر و افزایش انتشار دی اکسید کربن در جو می شود.

مزایای چراغ های خیابانی چیست؟

چراغ های خیابانی بخش مهمی از زیرساخت های هر شهر هستند. آنها ما را ایمن نگه می‌دارند و به ما کمک می‌کنند شب‌ها دور بزنیم. چراغ های خیابان برای قرن ها وجود داشته و به رشد شهرها کمک کرده است. چراغ های خیابان را می توان در تقاطع ها، بزرگراه ها یا خیابان های مسکونی پیدا کرد. آنها همچنین می توانند بر روی میله ها یا سازه های بلند دیگر نصب شوند. نصب این چراغ های خیابانی برای تامین ایمنی عابران پیاده و رانندگان در شب ضروری است. مهمترین مزیت چراغ های خیابانی این است که میزان جرم و جنایت را کاهش می دهد، زیرا وجود آنها باعث می شود افراد در تاریکی مرتکب جرم شوند. استفاده از چراغ های خیابانی مزایای مهم دیگری نیز دارد.

در زیر به چند موارد از آنها اشاره نمودیم:

  • این امکان را برای مردم فراهم می کند که در تاریکی به وضوح ببینند.
  • دید بهتر در شب را می توان با چراغ های خیابان به دست آورد.
  • سرعت تردد در نتیجه استفاده از چراغ های خیابان بهبود یافته است.
  • این امر از بروز هر گونه اتفاق ناگوار جلوگیری می کند.
  • این تضمین می کند که شما به روشی امن و راحت سفر کنید.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپهای led در تهران – سیم و کابل

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان