Flat Preloader Icon
مزایا و کاربردهای چراغ های خیابانی LED
adminsana
1 تیر 1402
50بازدید

مزایا و کاربردهای چراغ های خیابانی LED

ما در این مقاله به مبحث مزایا و کاربردهای چراغ های خیابانی LED میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

مزایا و کاربردهای چراغ های خیابانی LED

روشنایی خیابان ها، به استثنای اموال خصوصی، در مالکیت عمومی و تحت کنترل دولت است. از آنجایی که LED دارای راندمان بالا، حفاظت از محیط زیست، صرفه جویی در انرژی و ویژگی های عمر طولانی است، باید اولین منبع نور LED باشد که در روشنایی خیابان ها و تونل ها استفاده می شود.

به لامپ هایی که در روشنایی جاده ها استفاده می شود، چراغ های خیابانی می گویند. وسیله روشنایی جاده ای که از LED به عنوان منبع نور بهره برداری می کنند. چراغ های خیابانی LED نامیده می شوند. ماهیت چراغ های خیابانی LED منبع نور LED است. منبع نور خیابان LED شامل تعداد زیادی LED سفید با قدرت بالا است. که توسط یک اتصال هیبریدی به هم متصل شده اند. چراغ‌های خیابانی LED علاوه بر ماژول‌های LED، شامل درایورها، قطعات نوری و دستگاه‌های دفع گرما نیز هستند.

وضعیت توسعه روشنایی راه

با شروع از شرایطی که مردم فقط برای تشخیص جاده نیاز به روشنایی پیاده رو دارند، آنها به روشنایی خیابان LED نیاز دارند تا به مردم کمک کند هشدارها و نشانه داشتن در جاده را شناسایی کنند و به رانندگان وسیله نقلیه موتوری و غیر موتوری کمک می کند.

هدف اصلی روشنایی جاده

هدف اصلی روشنایی جاده فراهم کردن شرایط دید مناسب برای رانندگان و عابران پیاده و هدایت آنها به حرکت، بهبود کارایی ترافیک، کاهش تصادفات و جرایم رانندگی در شب و همچنین کمک به عابران پیاده برای دیدن محیط و تعیین مسیر است. با توسعه اقتصاد اجتماعی و بهبود مستمر استانداردهای زندگی مردم، مردم بیشتر و بیشتر به سرگرمی‌های فضای باز، خرید، گشت و گذار و سایر فعالیت‌های شبانه می‌روند. روشنایی خوب جاده نیز در آسایش زندگی، بهبود اقتصاد و تقویت وجهه شهر نقش دارد.

از نقطه نظر روشنایی، جاده ها را می توان به چهار دسته تقسیم کرد: فقط راهروها، خیابان های عمومی، خیابان های تجاری و پیاده رو. طوری که روشنایی جاده به روشنایی جاده ویژه خودروها گفته می شود. در میان خیلی از اهداف روشنایی جاده، ایجاد شرایط دید ایمن و راحت برای رانندگان وسایل نقلیه موتوری اولویت اول است.

منبع روشنایی جاده ابتدا لامپ های جیوه ای پرفشار بود، سپس لامپ های سدیم فشار قوی (HPS) و لامپ های متال هالید، لامپ های کم مصرف با راندمان بالا، لامپ های LED و لامپ های القایی  یکی پس از دیگری ظاهر شدند.

توضیحات منبع نور LED و چراغ خیابان LED

دیود ساطع نور که به اختصار LED نامیده می شود، مخفف دیود ساطع نور در انگلیسی است. منبع اصلی نور آن بهره برداری از تراشه های نیمه هادی جامد به عنوان مواد پخش کننده نور هست. هنگامی که یک ولتاژ رو به جلو به هر دو انتها اعمال می شود، حامل های اقلیت و حامل های اکثریت به محل اتصال PN مواد نیمه هادی تزریق می شوند. هنگامی که جریان ها دوباره ترکیب می شوند، فوتون ها برای تولید نور ساطع می شوند که انرژی الکتریکی را مستقیماً به انرژی نور تبدیل می کند.

به عنوان منبع نور جامد، LED در ابتدا به عنوان چراغ نشانگر و پانل ابزار مورد استفاده قرار می گرفت، اما با پیشرفت تکنولوژی، می توان از آن به عنوان منبع نور استفاده کرد. نه تنها می تواند انرژی الکتریکی را مستقیماً با راندمان بالا به انرژی نور تبدیل کند، بلکه یک نظریه نیز دارد. دارای عمر مفید تا 100000 ساعت و مزایای بسیاری مانند حفاظت از محیط زیست و بدون جیوه، رنگ های غنی، تعویض مداوم و چشمک زن، عملکرد کم نور 0٪ تا 100٪، و نور خروجی سوسو نمی زند، که باعث می شود بسیار کارآمد. و صرفه جویی در انرژی روند توسعه نسل جدیدی از منابع نوری سازگار با محیط زیست.

چراغ خیابانی LED

چراغ خیابانی LED محصولی است که فناوری منبع نور LED، فناوری کنترل کننده نور LED، فناوری اتصال ماژول LED و فناوری طراحی لامپ را ادغام می کند. استفاده از لامپ های LED پرقدرت در روشنایی جاده ها در سال های اخیر مورد توجه صنعت روشنایی بوده است.

وزارت علوم و فناوری مردم اجرای سریع لامپ های LED

وزارت علوم و فناوری مردم اجرای سریع لامپ های LED در پروژه های لامپ های خیابانی در شهرهای بزرگ را به منظور ترویج صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش انتشار و هدایت موثر توسعه سالم و سریع کاربردهای روشنایی نیمه هادی. دولت های محلی از چراغ های LED خیابانی در پروژه های روشنایی خود به عنوان یک وظیفه مهم برای صرفه جویی در انرژی و کاهش انتشار استفاده کرده اند.

مزایای چراغ های خیابانی LED

در مقایسه با لامپ های خیابانی سنتی که با لامپ های سدیم فشار بالا نشان داده می شوند. لامپ های خیابانی LED دارای مزایای متمایز و بالقوه زیادی هستند.

راندمان نوری بالا، مصرف انرژی کم

از نظر روشنایی جاده، لامپ های سدیم فشار قوی به دلیل بازده نوری 120lm/W غالب هستند. با این حال، با بهبود مستمر بهره وری نور LED، موقعیت انحصاری چراغ های خیابانی سدیم فشار بالا در خطر است. در حال حاضر، چراغ‌های خیابانی LED کمتر از 150 وات که در جاده‌های فرعی استفاده می‌شوند، مزایای آشکاری در صرفه‌جویی در مصرف انرژی نشان داده‌اند.

منابع نور معمولی خیابان اغلب کل منطقه را روشن می کنند، اما فقط مسیرهای ترافیکی و عابر پیاده باید با چراغ های خیابان روشن شوند.

حقایق ثابت کرده است

حقایق ثابت کرده است که جایگزینی لامپ خیابانی سدیم فشار قوی 250 واتی که در جاده‌های فرعی استفاده می‌شود. با یک چراغ خیابانی LED 100 واتی علمی و معقول، نه تنها نور متوسط ​​مورد نیاز استاندارد روشنایی جاده را فراهم می‌کند. بلکه همگنی را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

میانگین روشنایی لامپ های خیابانی با لامپ های سدیم فشار قوی ممکن است در مناطق محلی بیشتر باشد. اما همگنی ضعیفی دارد.

مشاهده می شود که چراغ های خیابانی LED فضای صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی دارند.

چراغ‌های خیابانی با شدت بالا (HID) معمولاً فقط در محدوده کوچکی قابل کاهش هستند.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

دسته بندی:

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان