Flat Preloader Icon
پارامترهای مهم چراغ های LED چیست؟
adminsana
27 تیر 1402
45بازدید

پارامترهای مهم چراغ های LED چیست؟

ما در این مقاله به مبحث پارامترهای مهم چراغ های LED میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

پارامترهای مهم چراغ های LED چیست؟

لامپ های LED پارامترهای زیادی دارند. با توجه به ماهیت متفاوت نور، تمرکز این پارامترها متفاوت خواهد بود.
رایج ترین پارامترهایی که در سیستم های روشنایی عمومی تغییر می کنند، توان، شار نور و دمای رنگ است.

به عنوان یک سیستم روشنایی حرفه ای:

توجه به منحنی توزیع نور و دمای رنگ در کاربردهایی مانند روشنایی جاده ضروری است. خط تولید، روشنایی کارخانه باید به شاخص رندر رنگ توجه کند تا دقت شی تولید شده را ببیند. هنگام نصب لامپ های پرقدرت در یک منطقه بزرگ باید ضریب توان را در نظر گرفت. در زیر به معرفی مختصر این شاخص ها می پردازیم.

استحکام – قدرت

پاور ابتدایی ترین و رایج ترین پارامتر برای همه دستگاه ها است. نشانگر قدرت فقط نشان می داد که لامپ چقدر برق می تواند مصرف کند. اما اکنون تقریباً به تنها نشانگر غیر از نوع لامپ تبدیل شده است.

وقتی مردم در مورد لامپ ها و فانوس ها صحبت می کنند، همیشه در مورد “لامپ 15 وات”، “نور خیابان 120 وات” و غیره صحبت می کنند. افراد کمی در مورد شاخص های دیگر صحبت می کنند.

جریان نور (شار نورانی)

شار نوری نشانگر اصلی یک منبع نور است که نشان می دهد منبع نور چقدر انرژی نوری ساطع می کند. تعریف اصلی شار نورانی به این معناست که وقتی یک شمع استاندارد در یک ناحیه دایره ای به قطر دو متر قرار می گیرد، نوری که از این کره می گذرد یک لومن در هر متر مربع است و بر حسب lm نوشته می شود.

به عنوان یک شاخص شار نوری، به طور کلی دو روش برای علامت گذاری وجود دارد: یکی علامت گذاری قدر مطلق است. به عنوان مثال، اگر شار نوری یک چراغ خیابانی 120 وات 12000 lm باشد، می توان آن را مستقیماً با 12000 lm مشخص کرد. با این حال، این میزان برق مصرف شده برای استخراج انرژی نور را منعکس نمی کند. بنابراین بسیاری از لامپ ها از فرمت lm/W برای انعکاس کارایی مصرف برق استفاده می کنند.
این شکل از برچسب‌گذاری، نشانگر «اثر نور» نامیده می‌شود. در مثال بالا، بازده نوری لامپ خیابان را می توان 100 lm/W بیان کرد. این یک پارامتر نسبی است، هر چه مقدار آن بزرگتر باشد، نرخ مصرف انرژی بالاتر است.

همچنین شاخصی به نام «کارایی لامپ» وجود دارد که میزان استفاده از لامپ از منبع نور را بیان می کند. به عنوان مثال، اگر شار نور منبع نور LED 1000 لومن است، آن را در چراغ خیابان نصب کنید و سپس یک آزمایش کلی انجام دهید. شار نور فقط 900 است، سپس بازده لامپ 90٪ است. این نشانگر معمولاً زیاد استفاده نمی شود و به راحتی با lm/W مقایسه می شود.

برخی از تولیدکنندگان عمداً کارایی لامپ را نادیده می گیرند و اثر نور منبع نور را مستقیماً به عنوان کل جلوه نور علامت گذاری می کنند.

دمای رنگ و شاخص رندر رنگ

معنای رایج تر دمای رنگ به رنگ دمای بالای یک شی اشاره دارد. به عنوان مثال، دمای پس از سوزاندن قرمز آهن، دمای رنگ مربوط به آن رنگ است.

با افزایش دما، رنگ اتو به تدریج زرد، سفید و آبی می شود. رنگ با درجه حرارت بالا دمای رنگ بالا نامیده می شود. معمولاً بالای 5000 کلوین است و رنگ مایل به قرمز زیر 3000K دمای رنگ پایین نامیده می شود. دمای ذکر شده در اینجا بر حسب کلوین K است. نه درجه سانتیگراد ℃ که معمولاً استفاده می کنیم.

قدر مطلق آن به اندازه سانتیگراد است. اما مختصات کلی 273.15 درجه سانتیگراد به پایین منتقل می شود. به این معنی که صفر سانتیگراد معادل 273.15K کلوین است.

بیایید در مورد شاخص رندر رنگ صحبت کنیم. به درجه رنگ جسم نورانی اشاره دارد که سطح جسم با نور خاصی روشن می شود. دمای رنگ نور خورشید ظهر 5500 تا 6000 کلوین است. رنگ اجسامی که در زیر نور خورشید دیده می‌شوند، رنگ طبیعی در نظر گرفته می‌شود، بنابراین مردم شاخص رندر رنگ نور خورشید را 100 تعریف می‌کنند.

بسیاری از مردم فکر می کنند که تا زمانی که دمای رنگ منبع نور در 5500 تا 6000 کلوین کنترل شود، شاخص رندر رنگ می تواند به 100 برسد. این در واقع یک سوء تفاهم است. موسسه بین المللی روشنایی یک “نمودار رنگی” را در سال 1931 ایجاد کرد. وضعیت واقعی زمانی است که دمای رنگ دانه های لامپ 5564K است، شاخص رندر رنگ تنها می تواند 75 باشد. این به این دلیل است که در ترکیب آن مشکل وجود دارد. سبک.

از این طیف می توان دریافت که مهره های لامپ LED دارای قله های آبی آشکار هستند. موقعیت ناحیه سفید در نمودار رنگی متفاوت است که باعث می شود شاخص رندر رنگ تغییر کند. به بیان ساده، حتی اگر منبع نور در همان دمای رنگ باشد، نور کم و بیش یک رنگ خاص نیز بر شاخص رندر رنگ تأثیر می گذارد.

ضریب قدرت

ضریب توان یک شاخص مهم خاص برای دستگاه های AC است. به دلیل وجود بارهای خازنی و القایی، مقدار زیادی جریان راکتیو در مدار تولید خواهد شد. حتی اگر شرکت‌های برق به این دلیل هزینه برق بیشتری دریافت نکنند، باید عواقب افزایش سرمایه‌گذاری قطر سیم یا گرمایش سیم و افت ولتاژ خود را متحمل شوند. در حال حاضر کشور الزامات سختگیرانه ای برای ضریب توان لوازم برقی کم مصرف ندارد، اما باید به استفاده در مقیاس وسیع در یک منطقه محلی توجه شود.

علاوه بر نشانگرهای فوق، شاخص هایی مانند روشنایی و روشنایی نیز وجود دارد. با این حال، این نشانگرها به فاصله روشنایی و خواص بازتابی جسم نورانی مربوط می‌شوند و تنها در هنگام طراحی یا ارزیابی اثر نور در یک موقعیت خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند و به عنوان خود لامپ معنای عملی ندارند.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپهای led در تهران

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان