Flat Preloader Icon
چراغ های خیابانی چیست و انواع آن
adminsana
21 اردیبهشت 1402
134بازدید

چراغ های خیابانی چیست و انواع آن

چراغ خیابان یا چراغ خیابان یک منبع نور برجسته است که اغلب بر روی ستون یا تیر چراغ یا در کنار جاده یا در وسط جاده نصب می‌شود، یا برای تامین روشنایی بر روی سیمی در بالای جاده آویزان می‌شود. روشنایی خیابان می تواند مزایای ایمنی را در نقاط میانی و تقاطع فراهم کند و همچنین می تواند ایمنی عابران پیاده را، به ویژه در نقاط عبور، بهبود بخشد. در ادامه به مبحث چراغ های خیابانی چیست و انواع آن میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

چراغ های خیابانی چیست و انواع آن

بلوک میانی ارائه روشنایی خیابان میانی با ایجاد ویژگی‌های جاده مانند تراز جاده، حاشیه‌ها، مسیرهای پیاده‌ روی، مبلمان خیابان، وضعیت سطح، سایر کاربران جاده و اشیایی که ممکن است در جاده باشند برای تردد وسایل نقلیه و عابران پیاده قابل مشاهده است، ایمنی را افزایش می‌دهد. مناطقی که از تامین روشنایی بلوک میانی بهره می‌برند شامل جاده‌های خدماتی، مکان‌های ادغام، واگرایی و بافت، مکان‌هایی با سطوح بالای نور پس‌زمینه یا حجم بالای ترافیک در شب است. روشنایی برای تونل ها، پل های اصلی، تاسیسات عملیاتی اصلی و رویکردهای فوری آنها توصیه می شود.

تقاطع تامین روشنایی خیابان در محل های تقاطع می تواند با قابل مشاهده کردن ویژگی های تقاطع برای تردد وسایل نقلیه و عابران پیاده، تصادفات شبانه را کاهش دهد. تقاطع های روشنایی همچنین می تواند به ناوبری کمک کند و به رانندگان کمک می کند تا جاده های متقاطع، چرخش وسایل نقلیه، صف های ترافیک و سایر کاربران جاده را ببینند. روشنایی باید همیشه در تقاطع های علامت دار و دوربرگردان ها تامین شود. توصیه می شود که حداقل یک چراغ روشنایی در هر یک از جاده های متقاطع در نظر گرفته شود تا به ترافیک نزدیک شده از جاده های فرعی برای شناسایی تقاطع کمک کند.

گذرگاه عابر پیاده بهبود روشنایی در گذرگاه های عابر پیاده کمک می کند تا هم گذرگاه و هم عابران پیاده که از گذرگاه استفاده می کنند، برای رانندگانی که در حال نزدیک شدن هستند قابل مشاهده باشند. تامین روشنایی خیابان در محل عبور عابر پیاده ممکن است به عابرین پیاده کمک کند تا نقاط عبور ایمن را پیدا کنند و خطرات احتمالی شب را تشخیص دهند. نشان داده شده است که این درمان تعداد تصادفات عابر پیاده را کاهش می دهد و روشنایی بهتر نیز می تواند به جلوگیری از جرائم خیابانی کمک کند.

فواید چراغ های خیابانی چیست و انواع آن

  • نورپردازی خیابان با بهبود دید به کاهش تصادفات در شب کمک می کند.
  • می تواند تصادفات عابر پیاده را تا حدود 50 درصد کاهش دهد.
  • می تواند به ناوبری کمک کند.
  • روشنایی خیابان به مردم کمک می کند تا احساس امنیت کنند و می تواند به کاهش جرم و جنایت کمک کند.
  • روشنایی مسیر می تواند به کاهش تابش خیره کننده چراغ های جلوی خودرو کمک کند.

نحوه انتخاب بهترین چراغ خیابانی تجاری

اکنون که پیش‌ زمینه خوبی در زمینه اصول اولیه نور خیابان دارید، به شما نشان می‌دهیم که چگونه با راهنمای خرید چراغ خیابانی تجاری خود، گزینه‌های نور خیابانی خود را محدود کنید.

آیا انرژی خورشیدی یا سنتی برای چراغ های خیابان بهتر است؟

هم چراغ های خیابانی خورشیدی و هم چراغ های خیابانی با برق سنتی از استفاده گسترده در سراسر جهان برخوردار هستند. با این حال، افزایش محبوبیت خورشیدی در سال های اخیر نشان می دهد که به آرامی از منابع نوری سنتی برای روشنایی خیابانها پیشی خواهد گرفت.

روشنایی با برق سنتی به شبکه برق معمولی متصل می شود و تأثیر محیطی آن کاملاً به نحوه دریافت برق شبکه موجود شما بستگی دارد. چراغ‌های خیابانی با انرژی خورشیدی، انرژی را از یک پنل خورشیدی، معمولاً روی واحد یا نزدیک آن، دریافت می‌کنند. ممکن است تصمیم بگیرید که چراغ های خورشیدی خود را به عنوان پشتیبان به شبکه متصل کنید، اما مصرف برق چراغ های خورشیدی روی شبکه در اکثر مکان ها نزدیک به صفر باقی می ماند.

نصب چراغ های خیابانی تجاری معمولاً با انرژی خورشیدی کم هزینه تر است زیرا برای دفن خطوط جدید برق نیازی به ترانشه ندارد. اگر نیازی به ترانشه‌برداری نباشد، چراغ‌های خیابانی با برق سنتی گاهی در کوتاه‌مدت هزینه کمتری نسبت به چراغ‌های خورشیدی دارند، اما هزینه انرژی آنها به سرعت این تفاوت را جبران می‌کند. بعلاوه، نگهداری چراغ های خیابانی LED با انرژی خورشیدی تقریباً هیچ هزینه ای ندارد و آنها را به دوستدار محیط زیست ترین گزینه روشنایی خیابان و همچنین ارزان ترین گزینه تبدیل می کند.

مقررات محلی برای چراغ های خیابان را در نظر بگیرید

اکثر مناطق قوانین سختگیرانه ای دارند که انواع وسایل روشنایی را در خیابان ها تنظیم می کند. مقررات معمولاً شامل دستورالعمل‌هایی برای ارتفاع، روشنایی (اندازه‌گیری شده بر حسب لومن)، حداکثر وات و CCT است. برخی از این احکام فقط به حفظ امنیت فضاهای عمومی، روشنایی یکنواخت و نسبتاً عاری از نور آبی کمک می کند. هدف برخی دیگر کاهش آلودگی نوری است تا ساکنان بتوانند از آسمان شب لذت ببرند.

طرح و سبک مناسب را برای چراغ خیابان تجاری خود انتخاب کنید

بیشتر چراغ های خیابانی ظاهری جسورانه و کاربردی دارند. با این حال، چراغ های خیابانی تزئینی تجاری می توانند لحن ملایم تر و آشناتری را به هر فضای بیرونی بیاورند. چراغ‌های خیابانی LED خورشیدی حتی به سبک‌های نوستالژیک می‌آیند و ظرافت قرن نوزدهمی را با تمام راحتی مدرن و کارایی فناوری‌های خورشیدی و LED معاصر به ارمغان می‌آورند.

مدل های مختلف نیز دارای پایه های مختلفی هستند که ارتفاع آن ها نیز متفاوت است. در حالی که بیشتر چراغ ها می توانند بر روی انواع پست های مختلف قرار گیرند، برخی (مانند چراغ هایی که نور را به صورت افقی به جای پایین می تابانند) به طور طبیعی با پست های کوتاه تر جفت می شوند. البته، هرچه پست بالاتر باشد، منطقه پوشش بیشتر است، بنابراین سعی کنید هنگام تصمیم گیری در مورد ارتفاع، تعادل خوبی بین محیط و کاربردی پیدا کنید.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان