Flat Preloader Icon
پروژکتور LCD (نمایشگر کریستال مایع)
adminsana
3 خرداد 1402
73بازدید

پروژکتور LCD (نمایشگر کریستال مایع)

دیتا پروژکتورهای مبتنی بر فناوری نمایشگر کریستال مایع (LCD) در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند – با واحدهای کوچک‌تر و ارزان‌تر که روشنایی و وضوح بالاتری را ارائه می‌دهند. در نتیجه، پروژکتور از یک صفحه نمایش اتاق کنفرانس بزرگ نصب شده به یک ابزار روزمره برای گروه‌های کاری و سازمان‌های فروش، و جزء اصلی سیستم‌های سرگرمی خانگی تبدیل شده است. IC DecDriver ، که در اینجا مورد بحث قرار گرفته است، یک عامل اصلی در بهبود حال و آینده کیفیت بصری و همچنین کاهش هزینه این نمایشگرها است. در ادامه به مبحث پرژکتور LCD (نمایشگر کریستال مایع) میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

پرژکتور LCD (نمایشگر کریستال مایع)

امروزه، فناوری غالب مورد استفاده در موتورهای نمایشگر پروژکتور شامل سه نمایشگر میکرو نمایشگر کریستال مایع (LCD) با دمای بالا (RGB-قرمز، سبز، آبی) است . سه ریز نمایشگر LCD رنگی با داده‌های رنگی جداگانه ارائه می‌شوند و خروجی‌های نور آن‌ها قبل از اینکه از طریق لنز روی صفحه نمایش داده شوند، به صورت اپتیکال جمع می‌شوند. این سیستم اجازه می دهد تا کنترل بیشتری بر کیفیت رنگ، با روشنایی و کارایی بهبود یافته، و پتانسیل بسیار کمتری برای “تجزیه رنگ” نسبت به سیستم های تک پانل پی در پی میدانی مبتنی بر چرخ رنگ چرخان.

اخیراً، یک فناوری LCD جدیدتر در بازار پروژکتور ظاهر شده است که بر اساس ویفرهای سیلیکونی ارزان‌تر-کریستال مایع روی سیلیکون (LCOS) است. موتورهای پروجکشن مبتنی بر LCOS این پتانسیل را دارند که سینمای خانگی کم‌هزینه و همچنین نمایشگرهای بزرگ دیگر مانند نمایش عمومی و مانیتورها یا ایستگاه‌های کاری بزرگ را فعال کنند. مزایایی که ریز نمایشگرهای LCOS برای این برنامه‌ها به ارمغان می‌آورند شامل وضوح بالاتری نسبت به پنل‌های ال‌سی‌دی HTPS در حال حاضر، همراه با پتانسیل (هنوز محقق نشده) برای هزینه کمتر است. از دیگر مزایای LCOS می توان به تراکم پیکسل بالاتر، اندازه پانل کوچکتر و نسبت دیافراگم بالاتر اشاره کرد. در سرگرمی های خانگی، استفاده از موتورهای پروژکتور شامل نمایشگر جلو و عقب خواهد بود و به وضوح بیش از 2 میلیون پیکسل تمام رنگی (10 بیتی) نیاز دارد.گاما تصحیح شده).

رابط میکرو نمایشگر با نمایشگرهای لپ تاپ

رابط میکرو نمایشگر با نمایشگرهای لپ تاپ امروزی که در حال حاضر اکثراً a-Si (نمایشگر LCD ماتریس فعال و آمورف) هستند متفاوت است. این نمایشگرهای لپ تاپ به یک درایور جداگانه برای هر ستون پیکسل نیاز دارند. این رابط کند است و دستگاه های آی سی که تمایل به ادغام 384 درایور در هر تراشه دارند، به طور نامتناسبی طولانی هستند.

از سوی دیگر، میکرو نمایشگرهای HTPS یا LCOS دارای یک عملکرد مالتی پلکسر (MUX) برای توزیع سیگنال تصویربرداری در بین ستون‌های پیکسل هستند. خود پیکسل فیزیکی به عنوان ظرفیت بار در یک مدار نمونه برداری ساده عمل می کند، که سیگنال تصویربرداری را در حالی که مواد LCD پاسخ می دهد نگه می دارد. ورودی MUX به تعداد بسیار کمتری از کانال های رابط نیاز دارد که با افزایش سرعت برای مدارهای ساده تر معامله می شود. این امر باعث کاهش تهویه روی تراشه به میکرو نمایشگر می شود که در حال حاضر می تواند به اندازه 0.5 اینچ در امتداد قطر اندازه گیری کند. علاوه بر این، این پیکربندی همچنین اتلاف نیرو، مساحت و هزینه الکترونیک درایو را کاهش می دهد. برای تکمیل آن، در حالی که یک صفحه نمایش لپ تاپ رده بالا ممکن است شامل درایورهای 8 بیتی باشد، ریزنمایش مورد استفاده برای موتورهای پروجکشن امروزه از 10 بیت استفاده می کند.ورودی های تصحیح شده با گاما چنین تصاویری با کیفیت بالاتر مورد نیاز هستند زیرا تصویر نمایش داده شده بسیار بزرگ است و مصنوعات نمایشگر را نشان می دهد که به راحتی در یک لپ تاپ 10 اینچی قابل مشاهده نیستند. نیاز به تصاویر باکیفیت تر و سرعت بیشتر نیازمند افزایش عملکرد درایو الکترونیکی است.

ارقام کلیدی شایستگی این درایورهای آنالوگ اکنون شامل دقت مطلق ولتاژ خروجی خوب، ته نشین شدن سریع ولتاژ خروجی در بارهای خازنی، نرخ داده بالا، ردپای فشرده و اتلاف توان کم است. طراحی‌های رابطی که بازارهای سینمای خانگی را هدف قرار می‌دهند باید همچنان بر ورودی‌های آنالوگ ریزنمایش‌های LCD تکیه کنند تا از نویز منطقی با سرعت بالا جلوگیری کنند و کیفیت سیگنال اعمال شده به پیکسل‌های نمایشگر را افزایش دهند.

قبل از اینکه تراشه‌های DecDriver به صحنه بیایند، راه‌حل الکترونیکی درایو قدیمی برای میکرو نمایشگرها بر اساس توپولوژی‌های نمونه‌برداری و نگه‌داشتن برای از بین بردن داده‌های تصویر دیجیتال به موقع بود. برای تطبیق نرخ داده‌های پرسرعت ورودی با پهنای باند نسبتاً محدود پیکسل ال‌سی‌دی، نیاز به حذف است. یک تابع MUX که روی پانل HTPS ادغام شده است، سیگنال تصویر آنالوگ را در سراسر ستون‌های پیکسل توزیع می‌کند، مجموعه محدودی از پیکسل‌ها را در هر چرخه ساعت بارگذاری می‌کند، تا زمانی که یک خط پیکسل پر شود. درایورهای مبتنی بر نمونه‌برداری و نگه‌داشتن از چندین محدودیت رنج می‌برند که منجر به کیفیت تصویر ضعیف می‌شود – ناحیه PCB بزرگ، توانایی محدود برای به دست آوردن وضوح‌های بیشتر از XGA (به جدول 1 مراجعه کنید)، و اتلاف توان بالا. خطاها در عملکرد نگهداری نمونه – به دلیل پایه، افتادگی و زمان ته نشینی – کیفیت نمایش این معماری را محدود می کند. بر تطابق رنگ تأثیر می گذارد و سرعت سیستم مورد نیاز برای وضوح بالاتر را مختل می کند. چه ASIC های کنترل کننده (مسئول زمان بندی، پردازش سیگنال تصویر و غیره) شامل DAC های ویدئویی با سرعت بالا باشند یا نه، تقویت کننده های ویدئویی گسسته ذاتا برای ارائه محدوده ولتاژ دینامیکی و زمان ته نشینی لازم مورد نیاز هستند. آنها به نوبه خود تقویت کننده های نمونه و نگهدار مورد نیاز برای از بین بردن را هدایت می کنند.

به‌علاوه، افزایش تعداد پیکسل‌ها – در حالی که نرخ‌های تازه‌سازی ثابت نگه داشته می‌شوند – حتی سریع‌تر الکترونیک درایو را دیکته می‌کنند. این امر به‌ویژه در مورد LCOS صادق است، زیرا زمان‌های پاسخ سریع‌تر و نرخ فریم دوگانه فناوری LCOS به رابط‌های پانل با کانال‌های کمتر (اما بسیار سریع‌تر) نسبت به HTPS نیاز دارد.

جدای از مشکلات سرعت، نمایشگرهای LCOS با کیفیت سینمای خانگی همان نیازهای HTPS را دارند. ورودی های آنالوگ پانل ها باید از دقت کانال به کانال خوب، دامنه دینامیکی گسترده و زمان ته نشینی سریع برخوردار باشند.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان