Flat Preloader Icon
ویژگی های لامپ LED
adminsana
13 خرداد 1402
53بازدید

ویژگی های لامپ LED

در ادامه به مبحث ویژگی های لامپ LED میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

ویژگی های لامپ LED

هنگام مقایسه منابع نور، کارشناسان مقادیر شاخص های زیر را در نظر می گیرند:

  • قدرت؛
  • شار نورانی؛
  • دمای نور؛
  • ولتاژ تغذیه؛
  • شرایط عملیاتی (محدوده دما، درجه حفاظت، سازگاری با سیستم ارتباطی و غیره).

قدرت

این شاخصی است که میزان مصرف برق در واحد زمان را نشان می دهد.

در بسته بندی لامپ های LED، مقادیر غیرمعمول کم توان (از 3 تا 17 وات) نشان داده شده است. اما این واقعیت به هیچ وجه بر روشنایی نور تأثیر نمی گذارد.

برای مقایسه تقریبی، می توان مثال زیر را ارائه داد . اگر نشانگر قدرت منبع LED را در 7 ضرب کنیم. عددی مربوط به قدرت یک لامپ رشته ای به دست می آید.

محاسبه بازده انرژی یک لامپ LED

بهره وری انرژی بر اساس علمی مصرف انرژی است. هرچه مصرف انرژی برای تامین روشنایی مطابق با استانداردهای فعلی (ارگونومی، اکولوژی، بهداشت بهداشتی) کمتر باشد، نشانگر بهره وری انرژی بالاتر است.

محاسبه بر اساس فرمول است: نشانگر شار نوری بر قدرت منبع نور تقسیم می شود.

بازده انرژی یک لامپ LED با شار نوری 200 Lm و توان 5 وات 40 Lm / W است. یعنی بازده انرژی منبع LED 4 برابر بیشتر از یک لامپ سنتی است.

دمای نور

دمای نور – مقیاس سایه های درخشش، طبق کلوین. دمای رنگ 6000 کلوین مطابق با سایه نور خورشید در طول روز است. در زندگی روزمره، اغلب از لامپ هایی با نشانگر 2600-3100 K استفاده می شود – دمای رنگ نور خورشید عصر، که به راحتی توسط فرد درک می شود.

شما می توانید با توجه به جدول تطبیق پارامترها و مقیاس رنگ، سایه مناسب را انتخاب کنید. که نشان دهنده سایه های ایجاد شده توسط منبع نور است. تعداد زیادی از آنها وجود دارد – چندین سایه سفید، آبی، زرد. لامپ هایی با نشانگر 7000K (نور روز سرد) در سالن های اداری، بانک ها، مراکز خرید و سایر ساختمان های عمومی استفاده می شود. شاخص ارائه رنگ بهینه حداکثر مقدار نزدیک به 100 است (97 و 98 شاخص خوبی هستند، 100 ایده آل است).

درجه محافظت

شاخصی که نشان دهنده سطح حفاظت محصول در برابر عوامل محیطی تضمین شده توسط سازنده است. مقدار با علامت IP و دو عدد زیر نشان داده می شود. عدد اول (از 0 تا 6) به ترتیب درجه حفاظت در برابر گرد و غبار و ذرات مکانیکی را نشان می دهد، 0 – بدون حفاظت، 6 – حداکثر حفاظت. دومین ویژگی مقاومت در برابر رطوبت است (از 0 تا 8 و آخرین عدد تضمین کننده محافظت از دستگاه در هنگام غوطه ور شدن طولانی مدت در آب است).

لامپ های LED با نشانگر IP 21 برای اتاق های خانه کاملا مناسب هستند و برای حمام ها باید IP 44 و بالاتر انتخاب شود.

ولتاژ تغذیه

اکثر لامپ های LED از جریان مستقیم با ولتاژ تغذیه 4 ولت کار می کنند. ولتاژ کل LED ها در دستگاه روشنایی به ندرت از 60 ولت بیشتر می شود، در حالی که شبکه های الکتریکی به طور متوسط ​​100-240 ولت جریان متناوب می دهند.

وظیفه اصلی درایور (واحد منبع تغذیه) تبدیل ولتاژ، تثبیت و اصلاح جریان و (در برخی موارد) تنظیم شار نور است. لامپ ال ای دی، لوستر، پنل به صورت کامل با این دستگاه ها به فروش می رسد.

دیمرها که پالس های نور قدرتمندی ایجاد می کنند (با پالس های کم، لامپ کم نور می سوزد)، دستگاه جداگانه ای هستند که شدت جریان نور را تنظیم می کنند.

محدوده دمای عملیاتی

اطلاعات دقیقی در مورد این حساب وجود ندارد. سازنده حفظ ویژگی های عملیاتی را در محدوده – 40 تا + 40 درجه (سانتیگراد) تضمین می کند، اگرچه منابع روشنایی LED با موفقیت در شرایط آب و هوایی سخت استفاده می شود، جایی که دما به زیر 50 درجه می رسد.

این شاخص هنگام استفاده از دستگاه ها در خانه ها، کارگاه های صنعتی یا ادارات مهم نیست.

ضربان

نور تپنده بر اندام های بینایی و سیستم عصبی تأثیر منفی می گذارد. در لامپ های رشته ای معمولی هیچ ضربان قابل توجهی وجود ندارد. بنابراین روشنایی به راحتی درک می شود.

در لامپ های LED، ضربان به کیفیت مونتاژ دستگاه فنی بستگی دارد.

نتیجه گیری – شما نمی توانید کالاهایی را از تولید کنندگان تایید نشده. بدون گواهی و مدارک شرکت تامین کننده خریداری کنید. این منجر به هزینه های غیرقابل توجیه و قطعاً عدم نتیجه ای که خریدار به آن امیدوار بود منجر می شود.

کمی در مورد معایب

نکته منفی فقط قیمت بالا نیست که همه از قبل می دانند. کاستی های دیگری نیز وجود دارد که کمتر در محصولات باکیفیت تولید اروپایی و داخلی مشهود است. این توزیع ناهموار شار نور در اتاق (نورپردازی نقطه)، سایه سرد، پیچیدگی دستگاه ساختاری است (وجود سیستم خنک کننده، درایور، دیمر ضروری است).

در برخی موارد نیاز به تعویض پایه و سیم کشی قدیمی است.

نکته مهم دیگر – در لامپ های با کیفیت پایین، کریستال LED به سرعت تخریب می شود، بنابراین پس از چند سال نور کم، نامشخص می شود، که باعث تحریک می شود.

هنگام خرید منابع نور با کیفیت بالا از تولید کنندگان معتبری مانند فیلیپس (هلند)، Osram (اتریش)، کری (دانمارک)، گاوس (روسیه)، می توانید مطمئن باشید که محصولات با کیفیتی خریداری می کنید. اما برای اتخاذ چنین تصمیم سختی بهتر است از افراد حرفه ای کمک بگیرید که به خوبی از ویژگی های محصولات این گروه آگاه هستند و قادر خواهند بود به طور کامل نیازهای خریدار را در نظر بگیرند. با یک رویکرد واجد شرایط، همیشه می توانید بین کیفیت و قیمت سازش پیدا کنید.

خرید و اطلاع از قیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از قیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان