Flat Preloader Icon
ماژول نور LED چیست؟
adminsana
29 خرداد 1402
100بازدید

ماژول نور LED چیست؟

ما در این مقاله به مبحث ماژول نور LED میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

ماژول نور LED چیست؟

ماژول نور LED معمولا دارای چندین فرستنده LED است. یک برد و فیکسچر حاوی تمام این ال ای دی ها است و برق آنها را تامین می کند. کل مجموعه به عنوان یک واحد عمل میکند. مجموعه شامل یک نیمه هادی است که ولتاژ روی آن اعمال می شود. هنگامی که الکترون ها انرژی می گیرند و می توانند شل شوند، شروع به انتشار انرژی نوری می کنند.

برق مجموعه ممکن است از باتری یا هر منبع برق دیگری مانند جریان AC تامین شود. از آنجایی که این ماژول از یک نیمه هادی الکتریکی تشکیل شده است، می تواند نورها و انرژی را به صورت فوتون در رنگ های مختلف ساطع کند. بنابراین، یک ماژول LED می تواند نورها را در رنگین کمانی از رنگ ها و در سایه های مختلف در اختیار شما قرار دهد. به همین دلیل است که ماژول نمایشگر LED از زمان کشف آن به طور گسترده برای اهداف تبلیغاتی استفاده شده است.

یک ماژول نمایشگر LED معمولی از یک سلول تشکیل شده است که یک PCB (برد مدار چاپی) را می پوشاند. همچنین آرایه‌های مهره‌ای LED روی ماژول یافت می‌شوند که به شکل یک الگوی خاص مرتب شده‌اند.

فن آوری های جدید در حال معرفی در ماژول های LED

چراغ‌های ال‌ای‌دی بسیار روشن و رنگارنگ نیز به دلیل فناوری‌های جدید و در حال تکاملی که در خود جای داده‌اند، نسبت به همتایان معمولی خود امتیاز دارند. برخی از آخرین روندهای فناوری در بهبود ماژول ها و چراغ های LED عبارتند از:

فسفر از راه دور: فناوری جدید می تواند گرمایش کمتر و کاهش تغییر رنگ را فراهم کند. ماژول‌های LED دارای این فناوری جدید نیز چرخه عمر بهتری دارند و می‌توانند بازده انرژی خوبی را ارائه دهند.

ارتباط بی سیم بلوتوث : ماژول های LED همچنین می توانند به صورت بی سیم از طریق سنسورها و سوئیچ ها متصل شوند. چنین ماژول‌های LED با فناوری ارتباط بی‌سیم بلوتوث را می‌توان از طریق تلفن‌های هوشمند نیز کنترل کرد و در مصرف انرژی بسیار کارآمد هستند.

انواع ماژول های LED

در زمان معین، انواع مختلف و جدید ماژول های LED و برنامه های کاربردی در دسترس هستند. زمانی که بتوانید نوع مناسب و تنوع ماژول های نور LED را انتخاب کنید، یک ماژول LED می تواند هدف بسیار خاصی را که می خواهید انجام دهد.

بر اساس فرم آنها، ماژول نور LED می تواند مستطیلی یا دایره ای باشد. با این حال، با کمی جستجو، می توانید ماژول LED ستاره، خطی و مربعی شکل را نیز پیدا کنید.

  • ماژول ال ای دی جانبی : ماژول های ال ای دی جانبی را می توان برای روشنایی فضای داخلی خانه و قطعات و اقلام از جمله کابینت های بزرگ استفاده کرد.
  • ماژول نوار LED فلکس : انواع بسیار متنوع ماژول‌های نور LED را می‌توان بیشتر تغییر داد تا شکل‌های متفاوتی به خود بگیرد. به عنوان مثال، نوارهای LED منعطف را می توان برای برجسته کردن علائم، حروف اکریلیک و جمله بندی پیچیده آنها استفاده کرد.
  • ماژول LED مشکی : این نوع و انواع ماژول های LED اغلب برای روشن کردن یا برجسته کردن قسمت های داخلی و موارد از جمله حروف کانال، کابینت ها و جعبه ها استفاده می شود.

طبقه بندی ماژول LED بر اساس اندازه

بر اساس اندازه، مدل های چراغ LED را می توان به ماژول های LED کوچک، استاندارد و بزرگ طبقه بندی کرد.

ماژول LED کوچک

هنگامی که به دنبال یک چراغ در فضاهای محدود هستید، ماژول LED کوچک می تواند انتخاب خوبی باشد. این مدل ها را اغلب می توان در واحدهای نمایش و تابلوها و همچنین در مراسم و جشن ها از جمله عروسی ها و مهمانی ها یافت. تنوع ایمن و همه کاره ماژول های LED مشکلی از جمله گرمایش یا سوسو زدن ایجاد نمی کند و در مصرف انرژی کارآمد است.

ماژول LED استاندارد

این ماژول می تواند برای استفاده خارجی (ماتریس LED در فضای باز) و برنامه های کاربردی در فضای باز خوب باشد. آنها همچنین دارای رتبه بندی ضد آب از جمله رتبه IP65 هستند و می توانند قابل اعتمادتر باشند. آنها ممکن است دسترسی خوبی داشته باشند و دارای ویژگی هایی از جمله هیت سینک یکپارچه و نوارهای VHB باشند. چنین ویژگی ها و ویژگی هایی مزایایی از جمله کاهش انحراف رنگ و تخریب نور را فراهم می کند.

ماژول LED بزرگ

ماژول LED بزرگ عمق بازگشت بیشتری را ارائه می دهد. عمق بازگشت به عنوان فضای بین سطح و ساطع کننده های LED تعریف می شود. عمق برگشت 50 میلی متر یا بیشتر (که در ماژول های LED بزرگ یافت می شود) رعایت دقیق ماژول LED و هر تراشه LED را حتی از فواصل بیشتر فراهم می کند. جدا از زاویه پرتو عریض، ماژول های LED بزرگ نیز می توانند در مصرف انرژی کارآمدتر باشند.

موارد استفاده از ماژول های LED

همانطور که قبلاً گفته شد، ماژول های نور LED جدا از کاربردهای تجاری از جمله علائم، در کاربردهای بیرونی و داخلی نیز استفاده شده است. با تنوع‌ها، وسایل و انواع مختلف موجود، ماژول نور ال‌ای‌دی اکنون بسیار متنوع‌تر شده است. برخی از کاربردهای رایج ماژول LED و وسایل روشنایی عبارتند از:

  • دکوراسیون پاسیو یا باغ های بیرونی.
  • از کوچکترین مراحل ماژول LED نیز می توان برای برجسته کردن کشوها، کابینت ها و سایر موارد داخلی استفاده کرد.
  • پر جنب و جوش و سایه های مختلف نوری که ماژول LED می تواند پرتاب کند می تواند قسمت های خاصی از حمام از جمله گیاهان و آینه ها را برجسته کند.
  • ماژول LED می تواند یک لامپ شب بسیار قدرتمند باشد که می تواند برای مطالعه و اهداف دیگر استفاده شود.
  • ماژول های نور LED را می توان در خودروها، اتومبیل ها و وسایل نقلیه نیز قرار داد. آنها می توانند داشبورد یا هر قسمت دیگری از داخل خودرو را روشن کنند
  • فرد می تواند با روشن کردن آنها با سایه های مختلف نور و رنگ، محیط و ظاهر داخلی خانه خود را بهبود بخشد.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان