Flat Preloader Icon
طراحی روشنایی خیابان
adminsana
3 تیر 1402
39بازدید

طراحی روشنایی خیابان

ما در این مقاله به مبحث طراحی روشنایی خیابان میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

طراحی روشنایی خیابان

چراغ های خیابان نقش مهمی در ایمنی و امنیت شهرها و شهرستان های ما ایفا می کنند، از ایجاد دید در شب های تاریک گرفته تا جلوگیری از فعالیت های مجرمانه. اما آنها همچنین مزایای دیگری از جمله کاهش مصرف انرژی، ایجاد حس اجتماعی و حتی ارتقای رشد اقتصادی را ارائه می دهند. طراحی مناسب روشنایی خیابان تضمین می کند که مردم می توانند با خیال راحت به سفر در جاده های خود ادامه دهند.

در این مقاله به تفصیل در مورد اهمیت چراغ‌های خیابانی و طرح‌های مختلف روشنایی خیابان برای انتخاب بحث می‌کنیم:

چرا به چراغ های خیابان نیاز داریم؟

قبل از بحث در مورد طرح های روشنایی خیابان ، مهم است که اهمیت وجود چراغ های خیابانی را درک کنیم. دلایل متعددی وجود دارد که چرا ما به چراغ های خیابانی در هر فضای بیرونی نیاز داریم:

  • امنیت و ایمنی افزایش یافته است

نصب چراغ های خیابانی در مناطق شهری به کاهش جرایم و ایجاد حس ایمنی و امنیت کمک می کند. چراغ‌های خیابانی به مردم اجازه می‌دهد در تمام ساعات بیرون از خانه باشند و به طور قابل‌توجهی خطر تحت‌تاثیر فعالیت‌های مجرمانه را کاهش می‌دهند. مطالعات نشان داده است که وجود چراغ های خیابانی می تواند منجر به کاهش نرخ جرم و جنایت شود.

  • بهبود دید در شب

یکی از بزرگترین دلایلی که چرا ما به چراغ های خیابانی نیاز داریم این است که روشنایی بسیار مورد نیاز را در طول شب ارائه می دهد. بدون چراغ های خیابان، دید در شب به شدت کاهش می یابد، که می تواند منجر به افزایش تصادفات رانندگی و سایر فعالیت های ناایمن شود. در حالی که هر گوشه از جاده باید به خوبی روشن باشد، روشنایی بزرگراه ها در پل ها مهم تر است زیرا باید حتی در شب قابل مشاهده باشند تا از هر گونه تصادف تهدید کننده جان جلوگیری شود.

  • افزایش ایمنی رانندگان در جاده ها

چراغ‌های خیابانی دید بهتری را در شب برای رانندگان فراهم می‌کند و این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا در شرایط کم نور با خیال راحت تر رانندگی کنند. طراحی روشنایی خیابانی که به خوبی برنامه ریزی شده است ، تشخیص عابران پیاده، حیوانات و سایر وسایل نقلیه را در جاده آسان تر می کند و همچنین دید بیشتری را هنگام پیچیدن تند یا شتاب گیری فراهم می کند.

  • بهبود روشنایی و بهبود مناظر

نورهای خیابانی از نظر جذابیت بصری در شب تفاوت چشمگیری ایجاد می کنند، نور محیطی را در یک منطقه بهبود می بخشند و به ایجاد فضای دلپذیرتر کمک می کنند. آن‌ها با ایجاد نورپردازی ظریف در مناطقی که قبلاً وجود نداشته است، به شهرها و مناظر خیابانی شخصیت می‌بخشند و آنها را به اضافات واقعاً تأثیرگذاری برای هر شهر یا شهرکی تبدیل می‌کند. 

فاکتورهایی که باید هنگام انتخاب طراحی روشنایی خیابان در نظر گرفت

اکنون که با انواع مختلف چراغ‌های خیابانی آشنا شده‌ایم ، مهم است که یاد بگیریم چگونه این چراغ‌های خیابانی را برای بهترین دید از طریق هر نور طراحی یا برنامه‌ریزی کنیم. قبل از نهایی کردن طراحی نور خیابان ، باید این عوامل را در نظر داشته باشید:

  • نور مناسب برای کار را انتخاب کنید

هنگام انتخاب روشنایی خیابان، یکی از عوامل مهمی که باید در نظر بگیرید، نوع چراغ های خیابانی است که نیاز دارید. برای مثال، خیابان‌ها یا بزرگراه‌های بزرگ‌تر ممکن است به نورپردازی با شدت بیشتری نسبت به روشنایی پیاده‌رو نیاز داشته باشند.

  • ویژگی های خروجی و کنترل روشنایی را در نظر بگیرید

طراحی روشنایی خیابان باید بر دو ویژگی کلیدی تمرکز کند: میزان نور خروجی و ویژگی های کنترل. نور بیش از حد می تواند منجر به مصرف انرژی بیشتر و آلودگی آسمان شب شود. نور کم می تواند منجر به ایجاد نقاط تاریک تر شود که برای عابران پیاده ناامن است.

  • برای اطمینان طولانی مدت روی مواد با کیفیت سرمایه گذاری کنید

هنگام انتخاب طرح های روشنایی خیابان، مهم است که فقط مواد با کیفیت بالا خریداری کنید. وسایلی را انتخاب کنید که در برابر خوردگی مقاوم هستند و برای استفاده در مکان های مرطوب دارای گواهینامه هستند، مانند چراغ های دیواری LED در فضای باز. طول عمر مواد روشنایی با کیفیت می‌تواند از جایگزین‌های ارزان‌قیمت بیشتر باشد و در درازمدت آنها را به انتخابی مقرون‌به‌صرفه تبدیل کند.

فاصله گذاری چراغ های خیابان در بزرگراه ها

فاصله مناسب بین لامپ های بزرگراه برای دستیابی به عملکرد روشنایی مطلوب ضروری است. طراحان باید عواملی مانند

  • اندازه منطقه ای که باید روشن شود
  • تعداد کاربران
  • منابع برق موجود
  • مقدار نور خروجی مورد نیاز
  • الگوهای پرتو وسایل
  • الزامات یکنواختی مورد نظر

مزایای چراغ های خیابانی اتوماتیک

چراغ های خیابانی خودکار مزایای متعددی دارند ، از صرفه جویی اقتصادی و کاهش مصرف انرژی گرفته تا بهبود ایمنی و راحتی در هنگام پیمایش در جاده ها و فضاهای عمومی در شب. بیایید در مورد این مزایا با جزئیات بیشتر آشنا شویم:

  • ایمنی بهبود یافته

نصب چراغ های خیابانی خودکار می تواند ایمنی را در جاده ها و مناطق عابران پیاده در شب بهبود بخشد. هنگامی که حسگرها حرکت را تشخیص می دهند، چراغ های خیابان به طور خودکار روشن می شوند و دید بهتر و سایه های کمتری را فراهم می کنند که می تواند خطرات ترافیکی را پنهان کند.

  • کاهش مصرف انرژی

ممکن است تعجب کنید که چرا وقتی چراغ‌های خیابان معمولی به چراغ‌های خیابانی با تنظیمات خودکار نیاز داریم چراغ‌های خیابان خودکار باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شوند. اتوماسیون می تواند میزان مصرف انرژی توسط چراغ های خیابان را کاهش دهد زیرا آنها فقط در مواقع لزوم روشن می شوند، مانند زمانی که حرکت در منطقه وجود دارد.

  • کم نور خودکار برای ساعات شب

چراغ‌های خیابانی خودکار جاده‌ها نیز به دلیل توانایی کم‌نور در شب شناخته می‌شوند. کم‌نور کردن چراغ‌ها در شب همچنین به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کند، زیرا در تمام طول شب هنگام غیرضروری، روشنایی آن‌ها روشن نمی‌شود. کاهش خودکار چراغ های خیابان را می توان از راه دور از طریق سیستم های خورشیدی یا نرم افزارهای مدیریت کامپیوتری کنترل کرد.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

دسته بندی:

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان