Flat Preloader Icon
مزایا و معایب نورپردازی LED
adminsana
5 تیر 1402
37بازدید

مزایا و معایب نورپردازی LED

ما در این مقاله به مبحث مزایا و معایب نورپردازی LED میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

مزایا و معایب نورپردازی LED

مزایای روشنایی LED

1. بهره وری انرژی

یکی از بزرگترین مزیت های روشنایی ال ای دی بهره وری انرژی آن است. در واقع، لامپ های ال ای دی تا 90 درصد انرژی کمتری نسبت به روشنایی سنتی مصرف می کنند. این می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در صورتحساب های شما شود. علاوه بر این، LED ها گرمای بسیار کمی تولید می کنند، به این معنی که از نظر مصرف انرژی کارآمدتر هستند.

چرا چراغ های LED کارآمدتر هستند؟

چراغ های LED نسبت به نورهای سنتی کارآمدتر هستند زیرا انرژی کمتری مصرف می کنند و عمر طولانی تری دارند. ال ای دی ها 90+ درصد برق مصرفی خود را به نور تبدیل می کنند، در مقایسه با لامپ های رشته ای که تنها 10 درصد را تبدیل می کنند.

علاوه بر این، چراغ‌های LED گرمای بسیار کمی تولید می‌کنند و میزان انرژی از دست رفته در سیستم‌های خنک‌کننده را کاهش می‌دهند. این بدان معناست که لامپ های سنتی حداقل 90 درصد انرژی خود را با تولید گرما به جای نور هدر می دهند. این اتفاق برای روشنایی LED نمی افتد و به همین دلیل است که آنها بسیار کارآمد هستند!

2. طول عمر طولانی

یکی دیگر از مزایای روشنایی LED طول عمر بالای آن است. LED ها به گونه ای طراحی شده اند که تا 50000 ساعت دوام بیاورند که بسیار بیشتر از لامپ های سنتی است. این بدان معناست که ال ای دی ها نیازی به تعویض مکرر نخواهند داشت که به افزایش بیشتر پس انداز طولانی مدت کمک می کند.

3. خروجی حرارت کم

ال ای دی ها در مقایسه با انواع دیگر لامپ ها گرمای بسیار کمی تولید می کنند. این آنها را برای مناطقی که گرما مشکل ساز است، ایده آل می کند، مانند فضاهای بسته، نزدیک تجهیزات حساس، و برای کشاورزی هیدروپونیک یا آکواپونیک نوآورانه .

علاوه بر این، LED ها هیچ گونه اشعه ماوراء بنفش تولید نمی کنند و استفاده از آنها در اطراف افراد و حیوانات را ایمن می کند.

4. نوردهی قابل تنظیم

LED ها را می توان به راحتی و به سرعت کم نور کرد و به شما این امکان را می دهد تا روشنایی چراغ ها را مطابق با نیاز خود تنظیم کنید. این می تواند برای ایجاد حالات یا فضای متفاوت در یک اتاق مفید باشد.

5. تطبیق پذیری

روشنایی LED را می توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد، از روشنایی عمومی گرفته تا روشنایی کاری . علاوه بر این، لامپ های LED در طیف وسیعی از اشکال و اندازه ها هستند که آنها را برای تقریباً هر کاربرد مناسب می کند.

6. سازگار با محیط زیست

چراغ‌های ال‌ای‌دی نیز دوست‌دار محیط‌زیست هستند زیرا نسبت به نورهای سنتی انرژی کمتری مصرف می‌کنند، عمر طولانی‌تری دارند و گرمای کمتری تولید می‌کنند. این امر مصرف برق و نیاز به تهویه مطبوع را کاهش می دهد و در نتیجه انتشار کربن کمتر و پایداری را بهبود می بخشد .

علاوه بر این، چراغ‌های LED حاوی مواد خطرناکی مانند جیوه یا سرب نیستند، که آنها را برای سیاره ایمن‌تر و از نظر محیطی پایدارتر می‌کند . برای این مثال جالب از فناوری سبز بد نیست!

معایب روشنایی LED

1 هزینه اولیه بالاتر

یکی از ایرادات اصلی نورپردازی ال ای دی، هزینه اولیه بالاتر است. اگرچه لامپ های ال ای دی نسبت به لامپ های سنتی کم مصرف تر و طول عمر بیشتری دارند، اما در ابتدا گران تر هستند. با این حال، با گذشت زمان، به دلیل بهره وری انرژی، در قبض های انرژی خود صرفه جویی خواهید کرد .

2. کیفیت نور خشن

یکی دیگر از معایب نورپردازی LED کیفیت نور خشن آن است. لامپ‌های ال‌ای‌دی نور متمرکز و قوی ساطع می‌کنند که می‌تواند برای برخی کاربردها خیلی روشن باشد.

علاوه بر این، چراغ‌های ال‌ای‌دی مانند لامپ‌های سنتی قادر به تقریب «منبع نقطه‌ای» نور نیستند. این بدان معنی است که نور یک لامپ LED کمتر منتشر می شود و می تواند در مناطق خاصی نور یا سایه ایجاد کند.

3. ناسازگاری با وسایل موجود

یکی دیگر از مشکلات احتمالی روشنایی LED این است که ممکن است با وسایل موجود سازگار نباشد. بسیاری از وسایل قدیمی برای استفاده با لامپ های رشته ای طراحی شده اند و ممکن است نتوانند لامپ های LED را در خود جای دهند. علاوه بر این، برخی از لامپ‌های ال‌ای‌دی برای عملکرد صحیح به وسایل خاصی نیاز دارند.

4. ال ای دی ها نور آبی بیشتری ساطع می کنند

آیا می دانستید که LED ها نور آبی بیشتری نسبت به منابع روشنایی سنتی ساطع می کنند؟ بله، درست است. و در حالی که نور آبی ممکن است یک رنگ سرد و مد روز به نظر برسد، اما همه آن نور خورشید و رنگین کمان نیست. در واقع، قرار گرفتن در معرض نور آبی می تواند الگوی خواب طبیعی ما را مختل کند و باعث خستگی چشم و سردرد شود. بنابراین، سعی کنید استفاده از چراغ های LED را در هنگام عصر کاهش دهید و همچنین از خیره شدن به صفحه نمایش (یکی دیگر از منابع نور آبی) خودداری کنید.

بنابراین در حالی که LED ها ممکن است از نظر انرژی کارآمد و ماندگار باشند، ما باید به اثرات منفی بالقوه انتشار نور آبی آنها توجه داشته باشیم. شاید باید کمپینی را شروع کنیم تا مقداری زرد ملایم و اسطوخودوس آرامش بخش را به طیف رنگ LED اضافه کنیم.

تعمیر و نگهداری و مراقبت از روشنایی LED

تعویض لامپ ال ای دی

لامپ های ال ای دی زمانی که دیگر نور کافی تولید نمی کنند یا خیلی کم می شوند باید تعویض شوند . برای اطمینان از عملکرد بهینه و بهره وری انرژی، تعویض لامپ های LED در اسرع وقت بسیار مهم است .

تمیز کردن چراغ های LED

چراغ های LED باید به طور دوره ای تمیز شوند تا عملکرد و طول عمر آنها حفظ شود. برای تمیز کردن چراغ های LED، از یک پارچه نرم مرطوب شده با آب گرم یا محلول شوینده ملایم استفاده کنید. از پاک کننده ها یا حلال های ساینده استفاده نکنید زیرا ممکن است به سطح لامپ آسیب برساند.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

دسته بندی:

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان