Flat Preloader Icon
بهترین برند درایور LED
adminsana
1 مرداد 1402
124بازدید

بهترین برند درایور LED

ما در این مقاله به مبحث بهترین برند درایور LED میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

درایور LED: کدام یک را انتخاب کنیم؟

زمانی که ال ای دی های موجود در بازار به عنوان کنترل ها یا نمایشگرهای معمولی استفاده می شدند، تامین برق برای آنها بسیار ساده بود و به جز استفاده از مقاومت های محدود کننده جریان، به راه حل خاصی نیاز نداشت. با این حال، از زمانی که اولین قطعات متوسط ​​و پرقدرت برای روشنایی طیف گسترده ای از اتاق ها در بازار ظاهر شد، الزامات منبع تغذیه آنها به طور قابل توجهی تغییر کرده است. برای اطمینان از عملکرد و دوام خوب این نیمه هادی ها و تغذیه مناسب آنها، استفاده از درایورهای اختصاصی ضروری شد.

چرا ما به این دستگاه ها «درایور» می گوییم و نه فقط «منبع تغذیه»؟

زیرا درایور طراحی شده برای تغذیه LED ها فقط یک منبع تغذیه معمولی نیست، همانطور که به طور سنتی درک می شود. این راه حل مبتنی بر طراحی است که از همان ابتدا ویژگیهای خاص LED ها را برای اطمینان از عملکرد بهینه، دوام، بهره وری انرژی و محافظت در برابر آسیب پذیرفته است. یک منبع تغذیه کلاسیک قادر به ارائه همه این قابلیت ها نیست و برای انجام همه آنها باید به یک سیستم کنترل الکترونیکی مجهز باشد.

آیا درایورهای تجاری موجود همه مشابه هستند؟

قطعا نه. مدل های مختلف درایورها ممکن است به طور قابل توجهی متفاوت باشند و تفاوت ها به برنامه های مورد نظر بستگی دارد. به عنوان مثال، می‌توانیم چندین دسته کلان از برنامه‌ها را متمایز کنیم و ویژگی‌های آن‌ها را که باید در رابطه با دستگاه‌های جداگانه در نظر گرفته شوند، به اختصار شرح می‌دهیم.

نورپردازی منزل

به طور کلی، درایورهایی که برای نورپردازی فضای داخلی خانه طراحی شده اند باید شرایط زیر را برآورده کنند:

  • اندازه کوچک
  • قیمت قابل قبول
  • توان متوسط ​​به پایین
  • راندمان و قابلیت اطمینان بالا
  • مونتاژ آسان
  • کنترل روشنایی ساده و فوری (کاهش نور)
  • ماندگاری

راه حل های مثال برای این دسته از برنامه ها شامل درایورهای سری LDC با توان 35 تا 80 وات است که کنترل CP LED ها را با توان ثابت امکان پذیر می کند.

  • در دسترس بودن رابط های پیشرفته، مانند DALI یا KNX
  • امکان کنترل بی سیم

به عنوان مثال، سری LCM-BLE عملکردهای بلوتوث و شبکه مش را ترکیب می کند. دستگاه ها را می توان به راحتی با یک اپلیکیشن خاص برنامه ریزی و کار کرد.

روشنایی جاده

این احتمالاً یکی از حیاتی ترین کاربردها است، زیرا در این مورد لامپ های LED باید بدون خرابی در شرایط سخت کار کنند. بنابراین، درایورهایی که برای تغذیه آنها استفاده می شود باید دارای بهترین ویژگی های ممکن مربوط به کنترل، قابلیت اطمینان و دوام باشند.

  • طیف گسترده ای از دمای عملیاتی
  • راندمان و پایداری بالا
  • عملکرد با توان ثابت
  • تصحیح ضریب توان فعال (PFC فعال)
  • درجه بالای حفاظت IP
  • کلاس لوازم خانگی 2
  • گزینه کنترل از راه دور برای عملکرد شهر هوشمند،
  • نسبت قیمت به عملکرد عالی

نورپردازی صحنه

منابع نور LED نیز انتخاب خوبی در بخش خلاق هستند، به عنوان مثال برای تئاتر یا سالن های موسیقی، در صحنه های مدرن، جایی که دامنه کاربرد آنها بسیار گسترده است.

در مورد راه حل های RGB ، درایورهایی با عملکرد تنظیم ولتاژ (CV) از MEAN WELL می توانند به دلیل مقیاس پذیری بالا و طیف گسترده ای از کاربردها، به عنوان منبع تغذیه بسیار پایدار برای درایورهای LED در استاندارد DMX استفاده شوند. با این حال، در مورد راه حل های تک رنگ پرقدرت (به عنوان مثال نورافکن با پرتو متمرکز)، توصیه می کنیم به عنوان مثال از درایورهای سری HBG با شکل استوانه ای استفاده کنید که برای این منظور کاملاً مناسب است.

چرا منبع تغذیه LED یک عامل مهم و تعیین کننده است؟

LED ها، مانند تمام نیمه هادی ها، با تغییر دما مشخص می شوند . بسته به تغییر دما، ولتاژ در اتصال Vf قطعات نیز تغییر می کند. برای کنترل صحیح آنها باید همیشه به این پدیده توجه کرد. اجازه دهید یک مثال عملی برای شما بیاوریم: فرض می کنیم که باید مداری متشکل از 50 LED متصل به صورت سری را تغذیه کنیم. با ثابت نگه داشتن جریان این مدار سری در 0.35 A و تثبیت دمای کانکتور در 85 درجه سانتیگراد، مقدار Vf 3.2 V برای هر LED (بدون احتساب هیچ گونه تلرانس جزئی) و ولتاژ کل در خروجی درایور به دست می آید. 160 ولت. با این وجود، اگر مجبور شویم مدار سری LED را در دمای بسیار پایین روشن کنیم، وضعیت در خروجی منبع تغذیه بسیار متفاوت خواهد بود.

شکل 4 نسبت دمای کانکتور به Vf را نشان می دهد (برای مقدار فعلی همانطور که قبلا داده شد). می بینیم که در دمای 0 درجه سانتی گراد ولتاژ کار دیود 3.6 ولت است که وقتی در 50 ضرب شود مقدار نهایی 180 ولت به دست می آید – این مقداری است که منبع تغذیه باید بتواند ارائه دهد، در حالی که جریان را ثابت نگه می دارد . کاربردهای جریان ثابت) یا کاهش متناسب آن (در کاربردهای توان ثابت). یکی از مهم ترین ویژگی های درایور مناسب، محدوده عملیاتی گسترده آن است، تضمین عملکرد پایدار LED ها در محدوده دمایی بسیار وسیع، و این واقعیت که سری LED را قادر می سازد در دماهای پایین نیز روشن شوند.

در این نوع کنترل از چه رابط هایی می توان استفاده کرد؟

مبدل DALI-PWM DAP-04 از MEAN WELL به شما امکان می دهد با پذیرش سیگنال ورودی مطابق با استانداردهای DALI و تولید چهار سیگنال PWM در خروجی (به طور جداگانه قابل آدرس دهی)، بر محدودیت های ناشی از استفاده از کنترل PWM غلبه کنید. که می توانید همان تعداد درایور را با ورودی های PWM با منطق Active-High یا Active-Low کنترل کنید . این یک راه حل فوق العاده سودمند است که اتصال درایورهای LED را که کنترل دیجیتال را فعال نمی کنند، تسهیل می کند.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپهای led در تهران

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان