Flat Preloader Icon
انواع مختلف لامپ برای روشن
adminsana
15 مرداد 1402
33بازدید

انواع مختلف لامپ برای روشن

ممکن است تنها چیزی که در هنگام خرید یک لامپ در نظر می گیرید، زیبایی آن و نوع نوری است که تولید می کند. از نظر فنی، انواع مختلفی از روشنایی لامپ موجود است. آنها عبارتند از تنگستن، فلورسنت، رشته ای، و بسیاری دیگر. شاید با انواع طرح های نورپردازی لامپ ها آشنا باشید. اما آیا می توانید بگویید کدام یک در سناریوهای خاص برتر است؟ یکی از اولین سوالاتی که اگر به دنبال خرید یک لامپ جدید هستید این است که چه طرحی برای شما مناسب تر است. انتخاب سبک لامپ ها می تواند چالش برانگیز باشد زیرا گزینه های زیادی وجود دارد. ما در این مقاله به مبحث انواع مختلف لامپ برای روشن میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

لامپ چیست؟

دستگاهی که با استفاده از الکتریسیته نور تولید می کند لامپ نامیده می شود. لامپ ها با کمک به توزیع نور و تنظیم شدت آن، اغلب دارای پوشش یا آباژور هستند. شن های زمان و شن های زمان. شن هایی که در آن شن های زمان و شن های از. اندازه ها، فرم ها و سبک های زیادی برای لامپ ها موجود است.

یک منبع نور، مانند یک لامپ، به علاوه یک ساختار خارجی، یک لامپ را تشکیل می دهد. در برخی تنظیمات حرفه ای، از کلمه “لامپ” برای توصیف خود لامپ استفاده می شود. اغلب، سازه «لوازم بیرونی» به گونه‌ای ساخته می‌شود که روی سطحی مانند میز، میز انتهایی یا کف قرار بگیرد یا روی دیوار یا سقف نصب شود.

نحوه طراحی انواع مختلف لامپ

انواع مختلفی از لامپ وجود دارد که می توان از آنها انتخاب کرد. با توجه به جایی که آنها در یک مکان داخلی (یا خارجی) قرار دارند، می توان آنها را به صورت آزاد طبقه بندی کرد:

  • چراغ های رومیزی: لامپ های رومیزی توسط سطوحی مانند میزهای انتهایی یا میزهای اتاق غذاخوری پشتیبانی می شوند. لامپ های رومیزی می توانند نیازهای نوری فضای داخلی را برآورده کنند زیرا کوچکتر از چراغ های کف هستند.
  • لامپ های دیواری: لامپ های دیواری مستقیماً روی دیوار نصب می شوند. گاهی اوقات از لامپ های دیواری خارجی مانند چراغ های دیواری در دو طرف ورودی ساختمان استفاده می شود. می‌توانید دیوارکوب یا چراغ‌های دیواری را در داخل خانه نصب کنید تا بر عناصر خاص دکور، مانند آثار هنری قاب‌بندی شده یا نقاشی‌ها تأکید کنید، یا می‌توانید چراغ‌های دیواری را در حمام قرار دهید.
  • لامپ های سقفی: لامپ های سقفی به سقف نصب می شوند. لامپ های سقفی باید مانند لامپ های دیواری به طراحی اتاق متصل شوند. برخی دیگر در ارتفاعی از پیش تعیین شده (و گاهی قابل تنظیم) به سمت پایین آویزان می شوند، در حالی که برخی مستقیماً به سقف ثابت می شوند و منبع گسترده و پراکنده نور تولید می کنند. لوستر یک تصویر معمولی است. اغلب دارای تعداد زیادی لامپ است که نور زیادی تولید می کند و یک جزء چشمگیر و تزئینی در طراحی اتاق ایجاد می کند.

لامپ های رشته ای

اولین نوع از بهترین لامپ ها یک لامپ رشته ای است. یک چراغ الکتریکی با رشته سیمی که تا زمان روشن شدن آن گرم شده است به عنوان لامپ رشته ای، لامپ رشته ای و همچنین کره نور رشته ای شناخته می شود. برای جلوگیری از اکسیداسیون، فیلامنت در یک حباب شیشه ای با خلاء یا گاز بی اثر قرار می گیرد. پایانه ها یا سیم های مدفون در شیشه جریان را به فیلامنت می دهند.

از 1.5 ولت تا حدود 300 ولت، لامپ های رشته ای در قطرهای مختلف، خروجی نور و درجه بندی ولتاژ تولید می شوند. آنها به همان اندازه با جریان متناوب و مستقیم کار می کنند، هزینه تولید ارزانی دارند و به هیچ دستگاه تنظیم کننده اضافی نیاز ندارند. در نتیجه، لامپ های رشته ای در حال حاضر اغلب برای روشنایی های تزئینی و تجاری، و همچنین برای چراغ های قابل حمل مانند چراغ های رومیزی، چراغ های جلو اتومبیل و چراغ قوه استفاده می شوند.

لامپ های فلورسنت

لامپ های فلورسنت نوعی لامپ تخلیه هستند. این بهترین لامپ ها از جریان الکتریکی استفاده می کنند که از طریق مخلوطی از گاز بی اثر، مانند آرگون و بخار فلز، هدایت می شود تا زمانی که به داخل لوله پوشیده از فسفر برخورد می کند، نور تولید کند. آنها موثرتر از لامپ های رشته ای هستند اما اغلب از جیوه استفاده می کنند که برای محیط زیست و سلامت انسان خطرناک است. آنها اغلب در محیط های تجاری و سازمانی یافت می شوند زیرا شکل لوله ای طولانی و دمای رنگ سردتر دارند.

سیستم‌های روشنایی فلورسنت معمولاً دارای بازده نوری 50 تا 100 لومن بر وات هستند که به طور قابل‌توجهی بیشتر از لامپ‌های رشته‌ای با خروجی نور مشابه است. برای مقایسه، یک چراغ رشته ای ممکن است تنها 16 لومن در هر وات تولید کند. لامپ‌های فلورسنت گران‌تر از وسایل لامپ رشته‌ای هستند، زیرا، از جمله، به یک بالاست برای تنظیم جریان از طریق لامپ نیاز دارند. با این حال، هزینه اولیه با هزینه عملیاتی بسیار کمتر کاهش می یابد.

لامپ های ال ای دی

رایج ترین نوع منبع نور به سرعت در حال تبدیل شدن به لامپ های LED است. دیودهای الکتریکی توسط LED ها (دیودهای ساطع نور) برای تولید نور به جای رشته یا بخار فلز/گاز استفاده می شوند. یک دیود زمانی روشن می شود که جریانی از آن عبور کند. طیف های رنگی مختلفی را می توان با استفاده از مواد مختلف تولید کرد. راندمان انرژی فوق‌العاده و حداقل وزن لامپ‌ها منجر به هزینه‌های بسیار پایین در طول عمر می‌شود.

نتیجه

مواردی را که در منطقه ای که می خواهید به هر فضایی نور اضافه کنید، در نظر بگیرید، و تصور بهتری از این که چه نوع یا سبکی از لامپ برای نیازهای خاص شما بهتر است را در نظر بگیرید. و بعد از اینکه متوجه شدید، می توانید فضایی جذاب، مفید و کاملاً روشن طراحی کنید.

دانستن انواع مختلف لامپ ها به شما امکان می دهد لامپ را انتخاب کنید که به بهترین وجه نیاز شما را برآورده می کند. مطمئناً پاسخی را پیدا می‌کنید که برای شما مناسب باشد با چنین انتخاب بزرگی.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپهای led در تهران

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان