Flat Preloader Icon
مزایا و معایب چراغ های ال ای دی و چراغ های سدیم فشار قوی
adminsana
9 شهریور 1402
33بازدید

مزایا و معایب چراغ های ال ای دی و چراغ های سدیم فشار قوی

ما در این مقاله به مبحث مزایا و معایب چراغ های ال ای دی و چراغ های سدیم فشار قوی میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

مزایا و معایب چراغ های ال ای دی خیابان و چراغ های خیابانی سنتی (چراغ های سدیم فشار قوی)

با استفاده گسترده از ال‌ای‌دی‌های پرقدرت در دکوراسیون و نورپردازی، درایورهای ال‌ای‌دی برقی اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. امکان استفاده از روشنایی LED پرقدرت برای روشنایی جاده ها وجود خواهد داشت. روشنایی جاده لامپی با بیشترین زمان استفاده و بیشترین مصرف برق است. استفاده از لامپ های ال ای دی در لامپ های خیابانی به میزان زیادی از کمبود برق در شهرها کاسته و در مصرف انرژی ملی صرفه جویی می کند. تولید کنندگان داخلی بسیاری از چراغ های خیابانی LED وجود دارند که عملکرد محصولات آنها بسیار متفاوت است. در اینجا فقط چراغ خیابان LED تولید شده توسط شرکت ما را به عنوان مثال در نظر بگیرید. با لامپ سنتی خیابان (لامپ سدیم فشار قوی) مقایسه کنید.

در زیر در مورد عملکرد و صرفه جویی در لامپ های خیابانی LED و لامپ های خیابانی سنتی اظهار نظر خواهیم کرد.

مقایسه عملکرد راه اندازی

لامپ LED فوراً روشن می شود، در حالی که بیش از 10 دقیقه طول می کشد تا لامپ سدیم فشار بالا شروع به روشنایی عادی کند. در این مدت، لامپ سدیم پرفشار انرژی زیادی مصرف می کند، در حالی که چراغ سیل ال ای دی برق معمولی را مصرف می کند.

از طریق مدار کنترل (مانند Hangzhou Zhonggang Digital)، ولتاژ ورودی چراغ سیل LED می تواند بین 90 ولت و 265 ولت باشد بدون اینکه بر چراغ های LED تأثیر بگذارد. وقتی ولتاژ ورودی کمتر از 185 ولت است، لامپ سدیم فشار بالا نمی تواند روشن شود و زمانی که ولتاژ ورودی از 245 ولت بیشتر شود، توان 12 درصد افزایش می یابد. به این ترتیب لامپ های سدیم پرفشار نیازمندی های بیشتری برای خطوط منبع تغذیه دارند. LED هیچ تاثیری ندارد.

مقایسه رندر رنگ

رندر رنگ لامپ های سدیم فشار بالا تنها می تواند به 20 تا 30 برسد، در حالی که نور افکن های LED می تواند به بیش از 85 برسد. در مقایسه با نورپردازی لامپ های سنتی، راننده بهتر می تواند موانع موجود در جاده و محیط اطراف جاده را تشخیص دهد و کاهش دهد. وقوع حوادث رانندگی

سطح رندر رنگ مستقیماً منعکس کننده تفاوت اسکوپیک (S/P) چشم انسان نسبت به نور است. بنابراین، شار نوری ساطع شده توسط لامپ سدیم فشار بالا باید در مقدار تصحیح (0.64) ضرب شود تا نور درک شده توسط قدرت چشم انسان باشد. شار نوری ساطع شده توسط لامپ LED باید در مقدار تصحیح (1.60) ضرب شود تا شدت درک شده توسط چشم انسان باشد.

محدوده دمای رنگ

محدوده دمای رنگ لامپ های سدیم فشار قوی 2000 تا 2500 است، در حالی که محدوده دمای رنگ لامپ های خیابانی LED 2700k تا 9000k است. اگر دمای رنگ پایین باشد، در زمستان حس گرما را به انسان القا می کند، اما در تابستان احساس گرما را به انسان القا می کند. اگر دمای رنگ بالا باشد در زمستان احساس سرما و در تابستان احساس خنکی به افراد می دهد.

به طور کلی، مردم در تابستان زمان بیشتری را در عصر و در زمستان زمان کمتری را در عصر می گذرانند. هوای گرم در سال بیشتر از هوای سرد است. بنابراین برای روشنایی جاده بهتر است از نور سفید با دمای رنگ بالا استفاده شود.

 فروپاشی نورانی

پوسیدگی نور افکن های LED ارتباط زیادی با رادیاتور لامپ های LED دارد. برخی از تولیدکنندگان بهتر عمل می کنند. به عنوان مثال، شرکت ما فناوری “سیستم اتلاف حرارت مرکب چند لایه” را به طور مستقل توسعه داده و حق اختراع ملی را به دست آورده است. رادیاتور به طور مستقل توسعه یافته و قالب‌گیری می‌شود و رادیاتور توسعه‌یافته آن را به خوبی با قطعه لامپ متناسب می‌کند تا به بهترین اثر اتلاف گرما دست یابد.

طبق داده های فعلی، فروپاشی نور آن کمتر از 3 درصد در 10000 ساعت است! پوسیدگی نور لامپ سدیم فشار بالا به طور کلی بیش از 25٪ در 2000 ساعت است.

مقایسه بازده لامپ

راندمان برق نور افکن های LED شرکت ما می تواند به 88٪ برسد. در حالی که راندمان لامپ های سدیم فشار قوی تنها می تواند به 70 درصد برسد. به عنوان مثال، مصرف برق یک لامپ LED 120 وات 138 وات است، در حالی که لامپ سدیم فشار قوی 120 وات 156 وات است.

مقایسه حفاظت از محیط زیست

لامپ LED حاوی جیوه، اشعه ماوراء بنفش نیست و دمای کار پایین آن به طور موثر انتشار گرما را کاهش می دهد.

از آنجایی که در مصرف الکتریسیته صرفه جویی می کند، بنابراین زغال سنگ را برای تولید برق صرفه جویی می کند و زغال سنگ کمتری برای تولید برق مصرف می کند. بنابراین، کاهش انتشار دی اکسید کربن! لامپ سدیم پرفشار حاوی جیوه و اشعه ماوراء بنفش است. علاوه بر این، گرمای زیادی از خود ساطع می کند، برق مصرف می کند، زغال سنگ را هدر می دهد و دی اکسید کربن زیادی را هنگام کار منتشر می کند!

همچنین ضریب قدرت LED بیشتر از 0.99 و ضریب قدرت لامپ سدیم فشار قوی حدود 0.44 است. به این ترتیب آلودگی LED به شبکه برق بسیار کم است و آلودگی لامپ سدیم فشار قوی به شبکه برق بسیار زیاد است! لامپ های ال ای دی هیچ آلودگی نوری و استروبوسکوپی ندارند، در حالی که لامپ های سدیم فشار قوی آلودگی نوری و استروبوسکوپی آشکاری دارند.

استفاده موثر از نور

نرخ بهره‌برداری موثر از نور با توجه به ویژگی‌های منبع نور LED مشابه منبع نور نقطه‌ای، نور جهت‌دار را به جسم روشن می‌تاباند. اساساً هیچ اتلاف نور وجود ندارد، بنابراین میزان استفاده از نور بسیار بالایی دارد که می تواند به بیش از 92٪ برسد. با این حال، از آنجایی که لامپ سدیم پرفشار از همه طرف ساطع می شود، منبع نور بخشی از خود نور را مسدود می کند و دارای یک نقطه نورانی بزرگ است. طراحی نوری دشوار است و راندمان لامپ بالا نیست و خروجی.

نقطه نوری با سطح روشنایی موثر مورد نیاز همپوشانی نخواهد داشت و بخشی از منبع نور را هدر نمی دهد. بنابراین از طریق بازتابنده لامپ به سطح جسم نورانی پرتاب می شود و بخشی از نور در وسط از بین می رود. بنابراین، میزان استفاده از نور موثر لامپ های سنتی 55 تا 60٪ است.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپهای led در تهران – سیم و کابل – لامپ های led

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان