Flat Preloader Icon
نحوه عملکرد چراغ های LED
adminsana
25 شهریور 1402
34بازدید

نحوه عملکرد چراغ های LED

LED مخفف Light Emitting Diode است و این فناوری برای اولین بار در سال 1962 معرفی شد. اگرچه دانشمندان بسیاری در ایجاد LED امروزی مشارکت داشتند، نیک هولونیاک و اولگ لوسف همچنان چهره های برجسته برای اختراع چراغ های LED هستند. علیرغم اینکه ال ای دی ها چقدر در زندگی روزمره ما ضروری شده اند، اکثر آنها نمی دانند چراغ های LED چگونه کار می کنند. اگر در مورد عملکرد اصلی LED و سوالات مرتبط کنجکاو هستید، این مقاله برای شما مناسب است. LED اساسا یک دیود نیمه هادی است که هر زمان برق/ولتاژ از آن عبور کند روشن می شود. الکترولومینسانس ماده اولیه ای است که به انتشار نور در LED کمک می کند. من در این مقاله لامپ های LED را به طور کامل توضیح خواهم داد تا بدانید روزانه از چه چیزی استفاده می کنید. همچنین، من به برخی از مزایا و معایب فناوری نور LED محبوبمان اشاره خواهم کرد. بدون هیچ مقدمه ای، بیایید شروع کنیم. ما در این مقاله به مبحث نحوه عملکرد چراغ های LED می پردازیم. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی، چراغ خیابانی ژوپیتر، چراغ خیابانی راکتی، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور، ریسه های تزئینی، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

LED اساسی: اصل کار LED چیست؟ 

آیا تا به حال در مورد دیود اتصال pn شنیده اید؟ اصل کار LED بر اساس دیود اتصال pn است. دیود ساطع نور (LED) الکتریسیته دریافت می‌کند و بعداً الکترون‌هایی با بار مثبت و منفی ایجاد می‌شوند و در این فرآیند نور مرئی دریافت می‌کنیم. 

مدیریت حرارت LED چگونه کار می کند

LED به تنهایی دارای سیستم مدیریت حرارت داخلی نیست. با این حال، انرژی کمتری مصرف می کند و مقدار کمی گرما ایجاد می کند. 

اگر به دنبال یک سیستم مدیریت حرارت خارجی هستید، ممکن است از موارد زیر استفاده کنید: 

  1. هیت سینک فعال
  2. سیستم خنک کننده فعال 
  3. خمیر حرارتی 

اینها برای زندگی روزمره ما ضروری نیستند. ال ای دی ها خود را به اندازه کافی خنک نگه می دارند تا در اثر گرما انفجاری ایجاد نشود. 

LED چگونه نور ایجاد می کند 

ال ای دی ها از دو لایه مواد نیمه هادی تشکیل شده اند. یکی مثبت (نوع p) و دیگری منفی (نوع n) و یک لایه نازک از مواد عایق بین آنها. هر زمان که جریان الکتریکی اعمال شود، الکترون های لایه n به لایه نوع p حرکت می کنند و با حفره ها (مناطق دارای بار مثبت) ترکیب می شوند. 

این فرآیند انرژی را به شکل فوتون آزاد می کند و این همان نوری است که ما می بینیم. فرکانس فوتون به اندازه شکاف بین نوار هدایت بستگی دارد. 

دیودهای مرئی ساطع کننده نور (VLED) با موادی ساخته می‌شوند که شکاف وسیع‌تری بین نوار رسانش و اوربیتال‌های پایین‌تر دارند که در نتیجه فوتون با فرکانس بالاتر و نور مرئی ایجاد می‌شود. به طور کلی، LED ها چگونه برای ما نور ایجاد می کنند. 

انواع چراغ های LED که ما استفاده می کنیم

چراغ های ال ای دی به یک عنصر اساسی برای زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. ما از آنها در جنبه های مختلف زندگی خود استفاده می کنیم. 

در اینجا برخی از کاربردهای انواع چراغ های LED آورده شده است: 

  • لامپ LED اصلی:  ما از آنها در خانه خود استفاده می کنیم، به طور کلی چراغ های LED سفید.
  • نوار نور LED:  ما از نوارهای LED برای تزئین اتاق، محل مطالعه، ماشین، مغازه و غیره استفاده می کنیم. 
  • لامپ ال ای دی:  لامپ ال ای دی بیشتر در مناطق مطالعه استفاده می شود که قصد ایجاد مزاحمت برای دیگران در حین مطالعه ندارید. 

انواع اتصالات چراغ LED 

همه لامپ های LED یکسان نیستند، اتصالات آنها نیز همینطور است. تقریباً 7 نوع اتصالات چراغ LED در بازار فعلی موجود است.

مانند: 

  1. E27 – پیچ ادیسون
  2. E14 – پیچ ادیسون کوچک
  3. B22 – سرنیزه
  4. B15 – سرنیزه کوچک
  5. R50 
  6. R63
  7. PAR38

چندین گزینه اتصالات برای نورافکن های LED نیز وجود دارد. با این حال، آنها در حال حاضر دغدغه ما نیستند. 

مزایای چراغ های LED

LED ها مطمئناً دارای مزایای بزرگی هستند، مانند – هزینه کم، تولید حرارت کم و راندمان بالا. اینم قسمت مفصل: 

بسیار بازده انرژی

لامپ های LED نسبت به لامپ های رشته ای سنتی انرژی کمتری مصرف می کنند و در هر وات نور بیشتری تولید می کنند. من یک مقاله کامل در مورد تفاوت بین لامپ های رشته ای LED و معمولی نوشته ام . شما همچنین می توانید آن مقاله را بررسی کنید. 

همراه با طول عمر طولانی

LED ها می توانند تا 50000 ساعت دوام بیاورند، در مقایسه با 1000-2000 ساعت برای لامپ های رشته ای و 15000 ساعت برای CFL.

گزینه Dimmability فعال است 

بسیاری از چراغ‌های ال‌ای‌دی قابلیت کم‌نور کردن آن‌ها را دارند. این ویژگی به تزئین خانه ها و ایجاد حال و هوای مناسب برای شما کمک می کند. 

امن و امان

ال ای دی ها ایمن تر هستند زیرا گرمای کم عمقی تولید می کنند و احتمال سوختن یا انفجار وجود ندارد. 

تطبیق پذیری عالی

ال ای دی ها در رنگ ها، شکل ها و اندازه های مختلف موجود هستند که آنها را برای چندین کاربرد مناسب می کند.

دوستدار محیط زیست

ال‌ای‌دی‌ها حاوی جیوه یا سایر مواد شیمیایی مضر نیستند و همین امر آنها را به گزینه‌ای سازگار با محیط زیست تبدیل می‌کند. 

معایب چراغ های ال ای دی

برخی از معایب چراغ های LED: 

هزینه راه اندازی بالاتر است

هزینه راه اندازی دست اول می تواند گران باشد و ارزش آن را دارد زیرا برای مدت طولانی خدمات دریافت خواهید کرد. با این حال، اگر به جای استفاده از نوارهای LED رنگارنگ اینجا و آنجا، فقط از نور انرژی سفید استفاده کنید، می توانید قیمت را کاهش دهید.

در دمای بالاتر قابل اعتماد نیست

ال ای دی ها به گرما حساس هستند و به همین دلیل ممکن است در دماهای گرم خوب کار نکنند. ال‌ای‌دی‌های خود را در خانه‌تان نگه دارید و درست می‌شوند.

کاهش ارزش لومن 

برخلاف لامپ‌های رشته‌ای سنتی، چراغ‌های LED نمی‌سوزند – با گذشت زمان کم‌نور و کم‌نور می‌شوند. این فرآیند کاهش نور، استهلاک لومن نامیده می شود. 

رنگ با دمای پایین 

گاهی اوقات دمای نور بالا برای یک هدف خاص مورد نیاز است و نور LED در آن حالت نمی تواند گرما تولید کند. به دلیل رنگ دمای پایین، لامپ های LED گاهی اوقات تاخیر می کنند. 

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپهای led در تهران – چراغ خیابانی تنیسی

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان