Flat Preloader Icon
هدف از روشنایی خیابان چیست؟
adminsana
7 مهر 1402
24بازدید

هدف از روشنایی خیابان چیست؟

ما در این مقاله به مبحث هدف از روشنایی خیابان می پردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی، چراغ خیابانی ژوپیتر، چراغ خیابانی راکتی، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور، ریسه های تزئینی، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

هدف از روشنایی خیابان

تصور کنید مجبور هستید در نیمه شب از یک خیابان تاریک عبور کنید یا رانندگی کنید. آیا شروع به احساس ناراحتی یا دلهره نمی کنید؟ حالا یک جاده با نور خوب و آسایشی که به ارمغان می آورد را تصور کنید. آیا همه ما روشنایی خیابان ها را بدیهی نمی دانیم؟ با فضاهای عمومی روشن، لازم نیست حتما روز خود را با غروب خورشید به پایان برسانید، در عوض حتی پس از تاریکی هوا به فعالیت های خود ادامه دهید. ما در این مقاله به مبحث هدف از روشنایی خیابان چیست می پردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی، چراغ خیابانی ژوپیتر، چراغ خیابانی راکتی، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور، ریسه های تزئینی، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

دلایل اصلی نیاز به روشنایی خیابان ها

یکی از دلایل اصلی نیاز به روشنایی خیابان ها، ارتقای ایمنی است. نور دقیق و راحت برای دید خوب در شب مهم است. هنگامی که دید خوب فراهم شود، پیشگیری از تصادفات و افزایش احساس امنیت شخصی وجود خواهد داشت. از روشنایی خیابان برای نشان دادن مسیر مستقیم جلوی وسیله نقلیه استفاده نمی شود، چراغ های جلوی خودرو این کار را انجام می دهند.

چراغ های خیابان، مناطق مجاور جاده و منطقه خارج از محدوده چراغ های جلوی خودرو را روشن می کند تا به رانندگان کمک کند تا هوشیار باشند و آنها را از خطرات احتمالی آگاه کنند. میزان تصادف در جاده های بدون نور در شب حدود سه برابر نرخ روز است. روشنایی مناسب خیابان همچنین می تواند با افزایش سطح تطابق چشم ها، تابش خیره کننده خودروهای روبرو را بهبود بخشد.

وقتی از یک منطقه با نور خوب به یک منطقه تاریک رانندگی می کنیم، چشمان ما زمان می برد تا سازگار شوند. اگر نور ثابت بماند، چشم ها نیازی به تنظیم مجدد برای سطوح مختلف روشنایی ندارند. بنابراین، برای روشنایی یکنواخت و کافی، چراغ های خیابان باید در فواصل یکنواخت روی تیرهای بلند نصب شوند. روشنایی با کیفیت خیابان همچنین ایمنی عابران پیاده و افراد با بینایی ضعیف را بهبود می بخشد.

مسیرهای پیاده‌روی معمولاً دارای نقاط تاریک از درختان، ردیف‌های درختچه‌ها، ساختمان‌های بلند یا زوایای عجیب خیابان‌ها هستند. برای عابران پیاده، تمرکز باید بر روشنایی راهروها باشد و ارتفاع قطب معمولا برای روشنایی عابر پیاده کمتر از نورپردازی محور خودرو است. طبق مطالعات، نور ضعیف نیز می تواند فعالیت های مجرمانه را افزایش دهد.

دزدی و سرقت در مناطق کم نور بیشتر اتفاق می افتد. چراغ‌های خیابانی با قرارگیری استراتژیک می‌تواند باعث شود مشتریان احساس امنیت بیشتری داشته باشند و از موسسات تجاری استقبال کنند. چراغ های خیابانی همچنین با افزایش مصنوعی ساعات روز برای فعالیت های شبانه و تشویق استفاده از امکانات عمومی در شب، کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.

چراغ ها باید در کجا قرار گیرند؟

روشنایی خیابان میانی:

ویژگی‌های جاده‌ای مانند حاشیه، مسیرهای پیاده‌روی، تراز جاده، وضعیت جاده، سایر وسایل نقلیه و عابران پیاده را می‌توان با کمک نورپردازی بلوک میانی نمایان کرد. مناطقی که حجم ترافیک شبانه بالایی دارند، جاده های خدماتی و مکان هایی با نور پس زمینه بالا از این نوع نورپردازی بهره می برند.

روشنایی خیابان تقاطع:

با کمک روشنایی در محل های تقاطع می توان از تصادفات و برخوردهای شبانه جلوگیری کرد. با روشنایی کافی، رانندگان می توانند جاده های متقاطع، صف های ترافیکی و سایر کاربران جاده را ببینند. این نوع نورپردازی به بهترین وجه در تقاطع های علامت دار و دوربرگردان ها استفاده می شود. هر جاده متقاطع باید حداقل یک چراغ داشته باشد تا به ترافیکی که از جاده های فرعی نزدیک می شود برای شناسایی تقاطع کمک کند.

روشنایی معابر عابر پیاده:

برای افزایش ایمنی عابر پیاده، نورپردازی در گذرگاه‌های عابر پیاده ضروری است، که باعث می‌شود عابران پیاده که از گذرگاه استفاده می‌کنند، برای رانندگان روبرو قابل مشاهده باشند. این همچنین به مکان یابی نقاط ایمن عبور عابر پیاده و شناسایی خطرات احتمالی شب کمک می کند. این به کاهش جرایم خیابانی و تعداد تصادفات عابر پیاده کمک می کند.

چراغ های خیابانی سنتی

ظاهراً هند بیش از 27 میلیون چراغ خیابانی دارد که بیشتر آنها متال هالیدها، CFL یا چراغ های بخار سدیم هستند. اینها گزینه سازگار با محیط زیست نیستند و نیاز به تعمیر و نگهداری معمول دارند. بسیاری از چراغ‌ها حتی در طول روز روشن می‌مانند زیرا برای خاموش کردن نیاز به کمک دستی دارند و در نتیجه باعث هدر رفتن برق می‌شوند. مقامات معمولاً بیشتر و بیشتر روی چراغ های خیابانی نصب شده سرمایه گذاری می کنند.

نصب این چراغ ها کار پر زحمتی است که نیاز به نیروی انسانی قابل توجهی برای ترانشه برداری، کابل کشی زیرزمینی و نصب تیرها دارد. هر گونه قطعی در منبع تغذیه منطقه را در تاریکی رها می کند و زندگی شبانه را به چالش می کشد. سرقت کابل و خطر تصادف ناشی از شل شدن کابل ها نیز از جمله مشکلات رایج این چراغ ها است. چراغ ها به یکدیگر متصل هستند. از این رو ضعف وابستگی متقابل نیاز به تعمیرات گاه به گاه دارد.

چراغ های خیابان خورشیدی

چراغ های خیابانی خورشیدی یک گزینه روشنایی اقتصادی کاربردی برای روشنایی خیابان ها و بزرگراه ها هستند. چراغ خیابان خورشیدی دارای پنل خورشیدی داخلی، باتری، کنترلر و LED است. این پنل انرژی خورشیدی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند که در باتری ذخیره می شود و بعداً برای روشنایی خودکار از غروب تا سپیده دم استفاده می شود. چراغ ها نیازی به اتصال به شبکه برق ندارند زیرا تنها با کمک انرژی خورشیدی کار می کنند.

هند در طول سال در اکثر نقاط کشور نور خورشید فراوانی دارد و تا زمانی که نورها در مناطقی قرار می گیرند که بدون سایه هستند و پانل ها می توانند نور مستقیم خورشید را دریافت کنند، نورها میتوانند روشنایی کافی برای روشنایی عمومی یا خصوصی داشته باشند. فضاها آنها بی سیم هستند و نگهداری آنها آسان است و حتی در زمان قطع برق نیز به روشنایی فضای نصب شده ادامه می دهند. چراغ های خیابانی LED خورشیدی هزینه های عملیاتی و جانبی را کاهش می دهد و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

چراغ های خیابانی خورشیدی با سنسور حرکت و ویژگی های کم نور مبتنی بر تایمر در دسترس هستند.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپهای led در تهران – چراغ خیابانی تنیسی – سیم و کابل

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان