Flat Preloader Icon
کدهای رنگ سیم برق: همه آنچه که باید بدانید
adminsana
19 دی 1402
31بازدید

کدهای رنگ سیم برق: همه آنچه که باید بدانید

ما در این مقاله به مبحث کدهای رنگ سیم برق: همه آنچه که باید بدانید می پردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی، چراغ خیابانی ژوپیتر، چراغ خیابانی راکتی، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور، ریسه های تزئینی، سیم‌ افشان و نایلون و کابل های مفتولی و کابل های افشان و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

کدهای رنگ سیم برق: همه آنچه که باید بدانید

قبل از شروع هر پروژه سیم کشی، اگر رنگ های مختلف سیم های برق و کد آنها را درک کنید، می توانید اهداف سیم کشی برق خانه های مختلف را شناسایی کنید. این کدهای رنگ الکتریکی عملکرد هر سیم را در یک مدار معین مشخص می کنند. رنگ های سیم کشی به طور ایده آل بین سیم های داغ، خنثی یا زمین تفاوت دارند.

بیشتر بخوانید: انواع مختلف عایق سیم و کابل!

سیم در مقابل کابل

به طور معمول هر دو سیم و کابل یکسان هستند، تنها تفاوت این است که سیم یک رسانای الکتریکی است، در حالی که یک کابل گروهی از هادی ها است که در یک پوشش محافظ محصور شده اند. مقرراتی هست که سیم‌ ها و کابل‌ ها برای استفاده های الکتریکی خاص و تکنیک های نصب دقیق آن ها مناسب هستند.

کدهای رنگ سیم - سیم‌ افشان - ریسه های تزئینی - کابل مفتولی - سیم‌ های نایلون - شماره تماس: 09126541605 - صنایع روشنایی سنا

چرا سیم های خانه رنگ های مختلفی دارند؟

درک رنگ سیم های الکتریکی برای فردی که روی مدار کار می کند برای شناسایی عملکرد و اقدامات احتیاطی سیم ها ضروری است. دانستن این رنگ های سیم کشی خانه قبل از ورود به دنیای آزمایش تعمیرات خودتان (DIY) بسیار مهم است.

رنگ هر سیم اساساً هویت آن است و بنابراین اگر می خواهید مدار به درستی کار کند بسیار مهم است. توانایی به خاطر سپردن هر رنگ سیم و ویژگی های آن شما را از شوک الکتریکی و سایر خطرات در امان نگه می دارد.

بیشتر بخوانید: انواع سیم های برق

کدهای رنگ سیم های برق مختلف و عملکرد آنها چیست؟

  • سیم های برق مشکی

    سیم‌های برق سیاه بیشتر در ساختمان‌ های مسکونی یافت می‌ شوند، سیم‌ های مشکی برق را به کلیدها و پریزها در انواع مدارها می‌ رسانند. یکی از عملکردهای اصلی آنها این است که به عنوان اتصالی عمل کنند که یک سوئیچ را به یک بار الکتریکی خاص متصل می کند. سیم های سیاه به عنوان سیم های خنثی یا زمین استفاده نمی شوند، زیرا هدف اصلی آنها انتقال جریان های الکتریکی زنده است.

  • سیم های برق آبی و زرد

    اگرچه هیچ یک از اینها در سیم کشی استاندارد خروجی وجود ندارد، هر دو نقش مهمی را به عنوان سیم های برقی که از یک کانال عبور می کنند بازی می کنند. سیم‌ های زرد و آبی به‌عنوان حامل یک مدار جریان منفرد متشکل از سوئیچ‌های سه یا چهار طرفه عمل می‌کنند که در آن چندین سوئیچ همان ابزار را کنترل می‌کنند. این سیم ها را به دلیل عملکردی که در انتقال جریان بین کلیدها و قطب ها دارند، مسافر نیز می نامند.

  • سیم های برق سفید و خاکستری

    سیم های برق سفید و خاکستری سیم های خنثی هستند. یک سیم خنثی به عنوان یک اتصال با باس بار خنثی عمل می کند. باس بار خنثی یک قطعه رسانا ساخته شده از فلز است که به طور موثر جریان الکتریکی را در سراسر مدار جذب و توزیع می کند. به بیان ساده، این سیم ها به بازگشت جریان به منبع برق کمک می کنند. لطفاً توجه داشته باشید که در برخی موارد، ممکن است سیم خنثی نیز حامل جریان باشد و در صورت استفاده نادرست به شما شوک وارد کند.

    مثال:

    سیم خنثی معمولاً سفید است

    استانداردهای متعددی برای شناسایی سیم وجود دارد که بسیاری از آنها به کدهای رنگ الکتریکی متکی هستند. با این حال، همه کدهای رنگ سیم کشی برق یکسان نیستند و برخی حتی با یکدیگر در تضاد هستند. اکثریت قریب به اتفاق سیستم های الکتریکی دارای محافظ پلاستیکی رنگی منحصر به فردی بر روی سیم های منفرد درون یک بند ناف هستند. این اجازه می دهد تا جریان الکتریکی موجود در سیم را حفظ کنید. همچنین دیدن هر سیم را ساده‌تر می‌کند و کار روی آنها را آسان‌تر می‌کند. سیم خنثی در اکثر سیستم های معمولی AC سفید است.

  • سیم های برق سبز

    سیم های سبز به عنوان اقدامات حفاظتی به عنوان سیم زمین استفاده می شوند که مدار را ضد ضربه و ایمن برای استفاده در داخل خانه می کند. می توانید آنها را به عنوان سیم هایی که ماشین ها را از طریق جعبه خروجی به ترمینال اتصال به زمین متصل می کنند، شناسایی کنید. در یک مدار الکتریکی معمولی، این رنگ سیم کشی خانه از طریق میله اتوبوس زمینی دنبال می شود. در صورتی که سیم برق به طور تصادفی با یک هادی تماس پیدا کند، سیم‌های سبز می‌توانند با انتقال این جریان اضافی به زمین، از شما محافظت کنند. برای مثال، اگر هر یک از وسایل برقی شما به دلیل خرابی کلید مدار را قطع کند، سیم‌ های سبز راه فراری را برای جریان الکتریکی فراهم می‌کنند و آن را از شما دور می‌کنند.

  • رنگ های دیگر

    سایر ترکیبات رنگی، از جمله سیم کشی راه راه، سیم های قرمز و سیم های مسی لخت، اهداف مختلفی دارند اما به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرند. برای مثال، سیم‌ های قرمز، آشکارسازهای دود سیم‌ کشی شده را به کل سیستم برق متصل می‌کنند. از سوی دیگر، سیم‌ های مسی لخت به اتصال کلیدها، پریزها، وسایل یا قاب‌ های فلزی لوازم خانگی کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: سیم افشان چیست؟

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم‌ افشان و نایلون و کابل و لامپ های led ، کابل های مفتولی ، کابل های افشان در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم‌ افشان و نایلون و کابل های مفتولی و کابل های افشان و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم‌ افشان و کابل های مفتولی و کابل های افشان و لامپهای led در تهران – چراغ خیابانی تنیسی – سیم و کابل – لامپ led – سیم‌ افشان – کابل مفتولی – سیم‌ های نایلون – لامپ led

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان