Flat Preloader Icon
چراغ های خیابانی خورشیدی
adminsana
25 دی 1402
28بازدید

چراغ های خیابانی خورشیدی

ما در این مقاله به مبحث چراغ های خیابانی خورشیدی می پردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی، چراغ خیابانی ژوپیتر، چراغ خیابانی راکتی، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور، ریسه های تزئینی، سیم‌ افشان و نایلون و کابل های مفتولی و کابل های افشان و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

چراغ های خیابانی خورشیدی چگونه کار میکند؟

در این قسمت با هم به طالعه درباره نحوه کار چراغ های خیابانی خورشیدی می پردازیم. روشنایی خیابان ها یکی از مهم‌ترین مشکلات مسئولان شهرها است. هویت شهر در شب، در گرو چراغ های خیابانی می باشد. اما امروزه جهان به عت بیشتر شدن جمعیت با کمبود انرژی رو به رو شده است. انرژی بر یکی از مهم ترین انرژی های مورد نیاز برای زندگی می باشد. برق به وسیله سوزاندن سوخت در نیروگاه ها تولید میشود.

برای کسب اطلاعات درباره قیمت و خرید انواع چراغ خیابانی آرورا با ما تماس بگیرید.

ولی در چند دهه گذشته با اختراع پنل خورشیدی، امکان تولید برق به وسیله انرژی خورشید نیز فراهم شده است. این پنل ها اوایل خیلی بزرگ بودند و محیط بسیاری را تصرف می کردند. اما اکنون پنل های کوچکتری تهیه و تولید شده است که امکان نصب آن بر روی انواع چراغ را امکان پذیر می باشد و این چراغ ها از پنل خورشیدی استفاده می کنند تا برق مورد نیاز خود را تولید کنند. چراغ های خیابانی خورشیدی یکی از انواع مدل های چراغ ها هستند.

بیشتر بخوانید: سیم افشان چیست و انواع آن کدامند؟

روشنایی سنا یکی از ارائه کنندگان انواع چراغ ها از جمله چراغ های خورشیدی می باشد‌. در این قسمت، نحوه کار کردن چراغ های خیابانی خورشیدی برای شما توضیح داده می شود. شما بعد از آشنایی کامل با نحوه کارکردن این چراغ ها، می توانید آن ها را از طریق سایت روشنایی سنا تهیه و خریداری کنید.

چراغ خورشیدی چیست؟ 

قبل از اینکه از نحوه کارکرد چراغ های خیابانی خورشیدی مطلع شویم که چگونه است باید بدانیم که چراغ خورشیدی چیست؟ چراغ‌های خورشیدی Solar Lights، چراغ هایی هستند که از لامپ های LED، صفحه های خورشیدی فتوولتاییک و باتری ‌هایی که با قابلیت شارژ تشکیل شده ‌اند. به زبان ساده، چراغ خورشیدی، چراغی است که انرژی مصرفی را برای تولید نور از طریق خورشید جذب می کند.

این چراغ ها ذرات نور خورشید را مستقیما به برق تبدیل میکند و یا همان لحظه استفاده می کنند و یا در باتری خود ذخیره می کنند و در ساعت های معین به مصرف آن می پردازند. این چراغ ها در خیابان ها بر روی پایه های بلندی قرار گرفته و پنل های بزرگتری نسبت به نوع قابل حمل دارند که علاوه بر جذب بیشتر انرژی خورشید، برق مورد نیاز لامپ های خیابان را تامین کنند. به صورت کلی استفاده از این نوع چراغ ها به دلیل نداشتن نیاز به برق شهری، قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع چراغ های دیواری داخل ساختمان با ما تماس بگیرید.

چراغ های خیابانی خورشیدی - سیم‌ افشان - چراغ خیابانی راکتی - کابل های مفتولی - کابل های افشان - شماره تماس : 09126541605 - صنایع روشنایی سنا

بیشتر بخوانید: انواع رابط کابل کواکسیال

نحوه کار چراغ های خیابانی خورشیدی

بر اساس اثر فتوولتاییک است. قلب این چراغ ها، سلول های خورشیدی هستند که وظیفه تبدیل کردن  نور خورشید به برق را برعهده دارند. سلول های خورشیدی همان پنل های تیره رنگی هستند که می توانید در بالای چراغ های خورشیدی آنها را مشاهده کنید. این سلول ها از لایه سیلیکونی کریستالی مواد و شیمیایی مختللف تهیه میشوند.

به همین خاطر این سلول ها فضایی با بار مثبت و الکترون هایی با بار منفی دارند. وقتی انرژی خورشید به این پنل می تابد، به الکترون ها انرژی وارد کرده و آن ها را به سمت بار مثبت سوق می دهد. این کار باعث به وجود آمدن جریان می شود. سپس این جریان به وسیله سیم هایی که در پنل خورشیدی وجود دارد، به باتری منتقل شده و در آن جا ذخیره می شوند. و موقعی که شب می شود این عملکرد متوقف میشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت و خرید انواع چراغ خیابانی ژوپیتر با ما تماس بگیرید.

در انجام این روند باید به نکته هایی نیز توجه کرد. اولین نکته این است چراغ های خورشیدی باید به اندازه کافی در معرض پرتوهای خورشید قرار بگیرند تا باتری آنها به طور کامل شارژ شود. به این معنی است که شما باید این چراغ ها را در جایی با نور مناسب نصب کنید تا مطمئن شوید که در طول روز پنل های آنها با سایه اجسام دیگر (درختان، بوته ها، دیوارهای خانه و غیره) پوشیده نمی شوند.

در ضمن نمی توانید انتظار داشته باشید که چراغ های خورشیدی در تمام فصل ها از یک نوع باتری استفاده کنند. برای مثال در طول زمستان روزها کوتاه تر هستند و این به معنی است که پنل های خورشیدی مثل تابستان در معرض نور خورشید قرار نمیگیرند. در ضمن به یاد داشته باشید که بارش برف می تواند روی سلول های خورشیدی را پوشانده و مانع رسیدن نور خورشید به آنها شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت چراغ های led و smd این مطلب را مطالعه کرده و برای خرید با ما تماس بگیرید.

چراغ های خیابانی خورشیدی - سیم‌ افشان - چراغ خیابانی راکتی - کابل های مفتولی - کابل های افشان - شماره تماس : 09126541605 - صنایع روشنایی سنا

بیشتر بخوانید: کابل های شیلددار در مقابل کابل های بدون محافظ

مزایای استفاده از چراغ های خورشیدی

1. صرفه جویی انرژی: همانطور که بیان شد، این چراغ ها از انرژی خورشیدی، برق مورد نیاز خود را بدست می آورد. پس نیازی به برق شهری ندارند و در مصرف برق صرفه جویی می‌کنند. در نتیجه هزینه ها نیز نسبت به استفاده از چراغ های معمولی کمتر میشود.

2. استفاده نکردن از سیم: پنل این چراغ ها بر بالای آن ها قرار گرفته و هر یک پنل مستقل و مخصوص به خود را دارند. این امر باعث می شود نیازی به سیم کشی در خیابان ها نباشد و نمای شهر زیباتر می شود.

3. نیاز نداشتن به نگهداری و تعمیرات زیاد: این چراغ ها بسیار کم خرج بوده و نیاز به نگهداری مخصوصی ندارند و فقط کافی است در طول سال مخصوصا در پاییز و زمستان، پنل های آن تمیز شوند و برف و باران را از روی آن پاک شوند. این کار نیز صرفا برای بهتر رسیدن پرتو خورشید به پنل انجام می گردد.

بیشتر بخوانید: کدهای رنگ سیم برق: همه آنچه که باید بدانید

4. متناسب با محیط زیست: این چراغ ها احتیاجی به برق شهری ندارند و از آن جایی که برق شهری با سوزاندن سوخت و به وجود اوردن آلودگی تولید می شود، این چراغ ها به تولید آلودگی کمتر کمک کرده و هماهنگ با محیط زیست هستند. در حالت استفاده از این چراغ ها، شما از یک منبع انرژی نامحدود استفاده می کنید و این به معنی است تا زمانی که خورشید می تابد می توانید از آن انرژی بگیرید. این چراغ ها از طیف گسترده نور خورشید و طول موج نور مستقیم آن، به عنوان یک منبع انرژی نامحدود استفاده می کنند.

برای انتخاب و تهیه تجهیزات روشنایی شهری و مشاوره با ما در تماس باشید.

چراغ های خورشیدی یکی از بهترین چراغ ها در مصرف های شهری و خانگی هستند. این چراغ ها با استفاده از پنل خود انرژی خورشیدی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند. از این رو بسیار به صرفه و کم هزینه هستند. همینطور نگهداشتن آن ها بسیار راحت است. روشنایی سنا، عرضه کننده انواع چراغ های خورشیدی در ابعاد و اندازه های مختلف مناسب برای حیاط ویلا ها، دیوارهای بیرونی خانه، خیابان ها و… می باشد. شما می توانید مناسب با نیاز خود، انواع چراغ های خورشیدی را از طریق این سایت خریداری کنید.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم‌ افشان و نایلون و کابل و لامپ های led ، کابل های مفتولی ، کابل های افشان در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم‌ افشان و نایلون و کابل های مفتولی و کابل های افشان و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم‌ افشان و کابل های مفتولی و کابل های افشان و لامپهای led در تهران – چراغ خیابانی تنیسی – سیم و کابل – لامپ led – سیم‌ افشان – کابل مفتولی – سیم‌ های نایلون – لامپ led

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان