Flat Preloader Icon
انواع ریسه تزئینی و کاربرد آن
adminsana
27 اردیبهشت 1403
33بازدید

انواع ریسه تزئینی و کاربرد آن

چند مدل ریسه وجود دارد؟ برای هر مکانی چه مدل ریسه احتیاج داریم؟

ریسه تزئینی 

ریسه یک ابزار روشنایی میباشد که به شکل باریک و بلند ساخته می شود.

از ریسه در تزئین ساختمان، دکور، اتومبیل، موتور و دوچرخه، فروشگاه و… استفاده می شود. ریسه ها مدل های مختلفی دارند که در ادامه قصد داریم آن ها را معرفی نماییم و به شکل کلی و مختصر با آن ها آشنا شویم.

کارایی ریسه ها در شرایط، محیط و شرایط های مختلف به طور جداگانه و متفاوت میباشد و می توان از هر مدل ریسه برای روشنایی سقف، تزئین های داخلی و خارجی اتومبیل، دکور فروشگاه، سالن تشریفات و پذیرایی و… استفاده نمود.

ریسه ها از فناوری و تکنولوژی LED تولید شده اند که به آن ها استریپ LED هم گفته می شود. استریپ LED عبارت است از یک مدار الکتریکی منعطف که لامپ های LED به روی یک ورق آلومینیوم قرار گرفته و کار مونتاژ و ساخت صورت می گیرد.

آلومینیوم تحت عنوان یک آلیاژ خنک کننده که به آن هیت سینک ریسه هم گفته می شود سبب خنک شدن و افزایش طول عمر لامپ های ال ای دی به کار رفته در ریسه تزئینی می شود.

در برخی از ریسه ها مانند ریسه بلوکی از چسب برای ثابت نمودن ریسه به روی سطح های به کار رفته و نصب را راحت تر و سبب صرفه جویی در وقت و هزینه ها می شود.

بیشتر بخوانید: چراغ های روشنایی معابر و کاربرد آن 

انواع ریسه های تزئینی

ریسه ها به صورت کلی به دو گروه تزئینی و روشنایی ساختمان دسته بندی می شوند.

ریسه های ساختمان به چند گروه مختلف تقسیم می شوند که کارایی های مختلفی دارند.

ریسه شلنگی: این مدل ریسه یک ابزار روشنایی به صورت گرد و به شکل شلنگ ساخته شده است و روکش این ریسه از پلاستیک پی وی سی شفاف و با دوام ساخته شده است.

خاموش و روشن نمودن آن به شکل دستی صورت می گیرد. در قدیم این گونه ریسه ها کارایی زیادی داشتند و لامپ های آن به لامپ رشته ای شبیه بودند و بهره انرژی بیشتری نسبت به ریسه های این روز ها داشتند.

ریسه نواری: این مدل ریسه ال ای دی برخلاف ریسه شلنگی، قطر اندکی دارند و عرض آن ها باریک تر میباشد و در حلقه های صد متری تولید می شوند، برای بهره مندی از این نوع ریسه ها بایستی آن ها را به شکل هر یک متر برش داد.

(مثلا: برای محیطی که 15/5 متر ریسه لازم است بایستی 16 متر ریسه تهیه نمود و آن را برش داد)

تکنولوژی تولید این ریسه ها از ال ای دی میباشد که دیود های لامپ SMD به طور چهار گوش مربع یا مستطیل میباشد که کنار هم قرار گرفته و نور تولید می کنند.

بهره برق این ریسه ها خیلی پایین و از 5 وات شروع شده و تا 20 وات به اضافه هر متر متغییر میباشند.

بیشتر بخوانید: ریسه های تزئینی

ریسه مولتی کالر 5050 RGB: این مدل ریسه نواری ها را می توان به ریموت وصل کرد و برای کنترل آن ها در اماکن و محوطه هایی که دسترسی به ریسه سخت است به صورت راحت برای خاموش و روشن کردن و عوض کردن رنگ نور یا حالت ثابت و رقصان اقدام نمود.

ریسه فلکسی: این مدل ریسه ها به شکلی از خود نور پخش می کنند که به طور یکدست و سرتاسری دیده می شوند و طول عمر زیادی دارند. ضدآب بودن، ماندگاری بالا در مقابل گرما و سرما، دوام در شرایط محیطی مختلف و… از خصوصیت های مهم ای ریسه ها است. کارایی این ریسه ها اکثرا در نمای ساختمان و ساخت تابلو های تبلیغاتی میباشد.

انواع ریسه های تزئینی

این مدل  ریسه ها انواع متنوعی دارند که کارایی آن ها در تزئینات، جشن ها و تشریفات و… از این قبیل است.

بیشتر بخوانید: تفاوت کابل مفتولی و افشان

ریسه های سوزنی: منبع تغذیه ریسه LED سوزنی با برق شهری 220 ولت قابل بهره مندی است. تعداد لامپ این ریسه سوزنی (تزئیینی) متغیر می باشد که به وسیله یک دوشاخه به پریز برق وصل می شود و با کمک یک ریموت روشن و خاموش میگردند.

همینطور عوض کردن حالت و رقص نور به وسیله همین ریموت صورت میگیرد، با زدن کلید کوچکی که به همراه ریسه میباشد نوع رقص نور را می توان عوض کرد. رقص نور گوناگون تند یا آهسته و از تلفیق رنگ های متنوع، قابل گزینش هستند.

همینطور می توانید کلیه ریسه را بدون رقص نور، و به شکل ثابت روشن نگه داشت.

جنس ریسه از پلاستیک شفاف و با دوام بوده و همینطور منعطف میباشد. این گونه ریسه سوزنی ال ای دی با رنگ‌ نور متفاوت (در چهار رنگ مختلف ) سبز، قرمز، آبی و زرد مواجه است و رقص نورهای خیلی زیبا و هیجان انگیز، زیبایی بخش جشن‌ها و میهمانی‌های تهیه می سازد.

مصرف برق این ریسه خیلی کم و در ارزیابی کلی، کالایی اقتصادی (به نسبت ریسه‌های شلنگی) حساب می‌شود.

بایستی توجه داشت که در محیط های بسیار مرطوب (آب نما یا استخر) استفاده نگردد.

ریسه های بلوکی: ریسه بلوکی اس ام دی برای استفاده های تابلو سازی، چلنیوم، نور پردازی و تزئین اتومبیل، موتور، دوچرخه و… تولید شده است که چند سالی میباشد که جایگزین تابلوهای بک لایت و فلکس میباشد و از این کالا به جای مدلهای دیرینه روشنایی خیلی زیاد مصرف می شود.

از مزیت های این چراغ روشنایی که به ریسه بلوکی معروف میباشد میتوان به هزینه اندک تر، سادگی، نصب راحت، مصرف کمتر انرژی برق، طول عمر بیشتر نسبت به لامپ های روشنایی قدیمی تر اشاره نمود.

بیشتر بخوانید: کاربرد کابل های مفتولی

ریسه  های خطی: این مدل ریسه ها خیلی کاربردی می باشد و قابل بهره در: زیر کابینت ها، دکوری، نور مخفی، ویترین فروشگاه، روشنایی آسمان مجازی، روشنایی سقف کشسان، بیرون آکواریم و…میباشد.

نصب ریسه خطی خیلی راحت می باشد شما می توانید از یک عدد ریسه تا هر چند ریسه مورد احتیاج را می توانید توسط سیم های موجود در سر ریسه به هم وصل کنید و در انتها لازم است تنها یک سر سوکت را به انرژی برق وصل نمایید.

برای خرید و اطلاع از قیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم‌ افشان و نایلون و کابل و لامپ های led ، کابل های مفتولی ، کابل های افشان در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم‌ افشان و نایلون و کابل های مفتولی و کابل های افشان و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com
واتساپ: 09126541605

  • چراغ های خیابانی راکتی

  • خرید چراغ خیابانی

  • چراغ خیابانی تنیسی

  • چراغ خیابانی تنیسی 50 وات

  • چراغ خیابانی ماژولا

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان